Wavin styrreboks

Hej.

Hvad er det jeg gør forkert? I går fik jeg min Waivin 9000 trådløs styresystem. Setter på den første telestat, købler til boksen. Derefter registrere den første trådløs enhed --> lampen lyser grøn på styrreboks, alt ok.

men..

så snart jeg vil sætte t* op på 23 grader, lampen skifter til rød. (telestat eller termostat lukker kreds). Efter jeg sætter tilbage som det var i starten eller mindre, fx på 19 grader--> lyset skifter til grøn, alt ok, men termostat åbner ikke for varmt vand til den kreds.

Har skiftet termostat, men problemet er det samme. Har nogen haft den slags? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Rød betyder "kalder på varme" grøn betyder Der er varmt nok. Så din termostat i rummet er tilsyneladende ok. 

Din telestat skal åbne (toppen stiger op) når der kaldes på varme. Hvis den ikke gør det skal du kontrollere om der kommer 24 v ud på den kreds, OG om de er tilsluttet korrekt.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. 

Min telestat var lidt åbent når jeg tog den ud af kassen og sat på. Efter det, lukkede syreboks den telestat og kan ikke få den til at åbne. Måske var jeg for hurtig til at konkludere. Hvad er reaktionstid på sådan en termostat? 

Du skal lige have på plads hvad der er hvad. Den der sidder i rummet og måler temperaturen hedder termostat, og den har ikke nogen reaktionstid af betydning. Når du i display på den kan se pil op, så kalder den på varme.

De der sidder på fordelerrøret og lukker op for varmen hedder telestat, eller termomotor. De har en reaktionstid på måske 5 minutter. 

Så mon ikke du bare skal stille termostat på 21 grader (som du nu ønsker) og og se om ikke du får varme nok,. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

mange tak. Ja, har nok bladet lidt ting sammen. Så må jeg hjemme og prøve igen.  Vil  nok skrive tilbage om det virkede

Husk at skrue ikke at skrue højt op på din blandetermostat. Det er den der sidder på fremløb til din manifold, med en føler over i manifold.

Hvis den står på en høj blandetemperatur, får du hurtigt din rumvarme op på det ønskede, og varmen slår fra, hvilket medfører kold gulv. Så med lav vandtemperatur vil du have åbne telestater længst muligt. Det er med til at give øget komfort. Hvis du fryser i huset skal den naturligvis hæves lidt.

Så når det hele spiller og lamper på din styring er røde det meste af tiden og grønne en gang imellem så har du ramt det rigtige.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, så fik jeg svar for den næste spørgsmål. Jeg begyndt med 35 grader, men ser ud til at  det er for høj, der jeg har lige nu kun en kreds.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis