Klart tag til cykeloverdækning - glas eller riatherm termoplader?

Jeg skal have lavet en simpel cykeloverdækning på ca 2,5 x 2,5 m. De 3 af siderne er åbne og jeg ønsker et helt klart tag.

Jeg har kigget på glas og Riatherm termoplader. Hvad har folk gode erfaringer med til åbne overdækninger?

Glas er langt  tungere, men måske også en pænere løsninger, der er lettere at vedligeholde?

Termopladerne er lette, men kommer der lettere alger på dem?

Jeg vil gerne undgå kondensdryp, men er i tvivl om det kan være et problem når overdækningen er så åben som  den er?



Mvh
Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil anbefale dig et thermotag af en god kvalitet,har selv et tag med etlagsglas,det giver en del kondensvand.Da der er tale om et mindre tag,ville jeg se bort fra algerne,de kan også opstå på glas.


bh

Alger kommer på dem allesammen. Det er kun taghældning der kan få dem skyllet væk. 

Polycarbonat eller PVC er noget andet end hærdet glas. Vægt, pris, fastgørelse.
det blev diskuteret før:  
https://www.lav-det-selv.dk/forum/a...ef=similar

.. det er meget smag og behag .... arkitektur. 

Det "helt klare" = transparente tag er lidt af en utopi. Der vil altid ligge snavs, støv, fugleklatter mv. ovenpå.  Derfor bruger man normalt noget translucent. 

Du skriver at dit cykelskur skal være åbent i 3 sider - så er indvendig kondens jo ikke det store problem. Udvendig kondens (underafkøling pga. stråling i klare natter) har du altid.  

holder du din lille overdækning i 3 siders åbnet vil der nok være tilstrækkeligt med dagslys  at du kan bruge en opak tagdækning. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis