Elektrisk dørlås, med tre lukke steder....

Hej med jer.

Er igang med diverse forbedringer på det hus jeg netop har overtaget.

Det drejer sig her om dørlåsen på hoveddøren, jeg vil gerne have en elektronisk udgave. Og den skal have tre lukke punkter.


Umiddelbart har jeg kun fundet denne Yale Doorman mpl 

https://www.yale.dk/da/yale/dk/produkter/yale-elektroniske-lase/yale-doorman/yale-doorman-mpl-komplet-/

Erfaringer med denne, godt og skidt, modtages gerne.

Også alternativer er velkomne.

Jeg kan godt li mulighederne med chip, permanent kode og korttids koder. Fjernbetjeningen er OK, men ikke et must.

At man kan stille den til automatisk at låse er kun positivt.


På forhånd tak, mvh Njord


MVH Njord
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej,

Der var en tråd tidligere i år.. den hed - "Hvilken elektronisk dørlås?"
- jeg ved ikke hvordan jeg kan linke til den - men den belyste en masse i den retning..


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mit valg falder også på yale doorman meget snart. Det eneste trælse, er at døren ikke kan låses hvis håndtaget ikke har været løftet op.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ville anbefale Yale Doorman. 

Har faktisk lige opsat endnu én i dag hos en kammerat. 

Bemærk, at modellen til stanglås fåes i forskellige længder, så mål din nuværende stanglås op, og vær opmærksom på at få valgt den rigtige låsekasse til Yale Doorman. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det. Lyder som om Yale løsningen er go...

Men den med håndtaget skal opad før låsning.... Jeg mener at have læst den selv kan låse, men er det så reelt noget man netop gør i forbindelse med at trække op i håndtaget?

Eller trækker man op i håndtaget og låser efterfølgende?

Må vist hellere prøve at finde en for at se det demonstreret...


MVH Njord
Annonce

Og hvad m prisen, hvor kan man trykke den ned omkring....


MVH Njord
njord skrev den 16-02-2018 06:15:50

Det. Lyder som om Yale løsningen er go...

Men den med håndtaget skal opad før låsning.... Jeg mener at have læst den selv kan låse, men er det så reelt noget man netop gør i forbindelse med at trække op i håndtaget?

Eller trækker man op i håndtaget og låser efterfølgende?

Må vist hellere prøve at finde en for at se det demonstreret...

 Når du har stanglås skal du løfte op i håndtaget når du låser, nøjagtigt som du gør i dag. Dette gøres for at riglerne i top og bund slåes ud. Låsen er jo ikke motoriseret i den forstand. 

Du skal derfor trække op i håndtaget og taste * for at låse døren  

Du kan også vælge at droppe stanglåsen, og montere Yale Doorman med låsekassen der passer til alm. Modullås. I så fald kan du aktivere automatisk låsning, så låsen fungerer som en smæklås. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Forvent omkring 3000,- for modellen med Låsekasse til erstatning for modullås og ca 4500,- for modellen med en Låsekasse til stanglås. 

Den sælges også uden låsekasse, men hold dig fra denne, da låsekasserne til Yale Doorman er ret dyre, når de købes separat. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg ved at automatiske elektriske stanglåse findes, hvor der ikke skal løftes op i dørhåndtaget. F.eks. STM (døre og vinduer) bruger dem.


Søren O
Søren O skrev den 16-02-2018 08:50:52

Jeg ved at automatiske elektriske stanglåse findes, hvor der ikke skal løftes op i dørhåndtaget. F.eks. STM (døre og vinduer) bruger dem.

 Det er korrekt at der findes motorlåse i stanglås udgave, men de passer ikke til Yale Doorman. I så fald skal der opsættes en ekstern strømforsyning og et kodetastatur/kortlæser. 

Jeg ved dog ikke hvad denne udgave koster, men motorlåse i modullås størrelse koster i mellem 5.000 - 19.000 kr. Ekskl. Moms, så den er næppe billigere. Og nogle af dem kræver ekstern styreboks, da kommunikationen til låsen er krypteret. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis