Blandingsbatteri larmer

Hej alle 😊

Jeg har oplevet følgende problemer med vores bruser på badeværelset;

- Vi har skiftet håndholdt bruser

- Ikke altid varmt vand, til tider lunkent. Ingen problemer med varmt vand i køkken.

- Der kommer larm fra blandingsbatteriet/rør på badeværelset når vandet tændes. Dog ikke hver gang.

- Trykket virker svagt i bruseren.

- Konen siger hun har hørt larm fra rør der går ud til badeværelset imens jeg var i bad. Jeg kunne ikke høre noget i badet. 

Hvad tænker i problemet er her? Er det blandingsbatteriet den er gal med?

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ingen? 😊

Njaa'e, du er lidt nærig med hvad det er for en vandvarmer i har samt hvad det er for lyde i hører  ?

Men manglende vandtryk på et enkelt tappested kan næsten altid henføres til et stoppet trådfilter før/på armaturet. I så fald afmonteres armaturet og indgangs filtrene renses. Husk og luk for husets vandtilførsel inden du begynder at skille.

Larmen den gemmer vi lidt indtil du fortæller hvad det er for en type vandvarmer du har.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Larmen kan være kontraventilerne i bl.batt. Men kommer jo an på om det pågældende har det.

Jeg ville også skrue batteriet af, rense filtrene ved indløb. Og lægge hele molevitten i eddike natten over.


Elektronikteknikeren

Så fik jeg kigget på det. Står man udenfor badeværelset så lyder det præcis som om naboen borer i væggen. Jeg har pillet batteriet af og pustet i de 2 filtre, de virkede ikke sønderlig beskidte. Vandtrykket er faktisk ok, det er temp. og larmen det er galt med. Vi har et Danfoss system i den der sorte flamingo kasse. Hvis det er det du mener med hvilken vandvarmer vi har 😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis