Skal jeg spartle hele gipspladen??

Hej

Jeg har sat en væg op med osb plader og gipsplader udenpå, nu er mit spørgsmål så om jeg kan nøjes med at spartle skruehullerne og samlingerne eller om hele pladen skal fuldspartles?

Jeg skal have glasvæv på bagefter og så skal det males.


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal kun spartle skruehullerne og alle kanterne. Det er derfor der er lavet en spartelkant i begge sider. Har du samlet dem ende mod ende, skal du huske at skære en spartelkant med en kniv 


Mvh. Christian M
 

Det kommer an på hvilket udfald du vil have. Vejledningen til malerne er at fuldspartle hele fladen (ved q4 udfald = højeste kvalitet) Nu er glasvæv lidt mere tilgivende end glasfilt, så det går nok ikke at fuldspartle, men bare at skrabespartle hele fladen, svarende til kvalitetsniveau Q3. 

Men det afhænger også af dine evner ud i spartling :-)

Husk armering af samlingerne. Dette er uhyre vigtigt, især da du har valgt obs-plader, som arbejder anderledes end gipsen.

Læs i øvrigt:

http://www.mba.malermestre.dk/media...ce2009.pdf


Jeg har selv kørt en gang rullespartel ud over alle mine vægge og lofter, da jeg ved det vil genere mig i al fremtid, hvis resultatet ikke er perfekt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også