Beregning af varmetab pr. m2

Hej :)
Jeg ville høre om nogen af jer ved, hvordan man beregner ens varmetab pr.m2?
Det skal bruges til sådan at jeg kan beregne forudstillingen på mine Danfoss ventiler :)
Her bor jeg: https://sparenergi.dk/forbruger/vaerktoejer/find-dit-energimaerke?gclid=Cj0KCQiA2Y_UBRCGARIsALglqQ1e4X9-Arz5t3u8uNmB5MrsM7fcuUyjgLL4wd5JEeiq2yost9FNeUUaAq1UEALw_wcB


Jeg bor i stuen til højre.
jeg bor på en ikke opvarmet kælder, og har ydermur på langs min stue samt soveværelse.


Hej :) Jeg ville høre om nogen af jer ved, hvordan... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kan ikke finde ud af det der? Min bolig er fra 1972/78 på 219m2 i 17 brugte vi 20,4MWh

Men hvilken formel skal jeg beregne fra? har efterisoleriet gulv og det meste af loftet.

Ulrik123 skrev den 15-02-2018 14:02:30

Kan ikke finde ud af det der? Min bolig er fra 1972/78 på 219m2 i 17 brugte vi 20,4MWh

Men hvilken formel skal jeg beregne fra? har efterisoleriet gulv og det meste af loftet.

 I tabel er det oplyst i kwh, du oplyser det i mwh.....

Og den tabel, er kun en ca. Model. men en god tommelfinger regl. Det kommer an på de forskellige forhold, og så må man så tage en individe stilling hvor man ca. Ligger watt pr m2. 

Rockwool energy design er et godt (gratis) program til varmetabsberegninger i bygninger- men det kræver at 1.  Holde tungen lige i munden og gøre hvad der står -eller 2.- være en smule skarp til matemetik- tænker at 10 kl. teknisk (med matematik) eller tilsvarende vil kunne gøre det- det er jo det en hel del energikonsulenter lever af, ellers findes der flere realtidsberegningsmodeller udformet som plug-in programmer, og en del har en trial version, der frit kan bruges i 14-30 dage- Men stadig skal man vide hvad man gør og ha' et relativt godt kendskab til bygningsfysik.


BSN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis