Beregning af varmetab pr. m2

Hej :)
Jeg ville høre om nogen af jer ved, hvordan man beregner ens varmetab pr.m2?
Det skal bruges til sådan at jeg kan beregne forudstillingen på mine Danfoss ventiler :)
Her bor jeg: https://sparenergi.dk/forbruger/vaerktoejer/find-dit-energimaerke?gclid=Cj0KCQiA2Y_UBRCGARIsALglqQ1e4X9-Arz5t3u8uNmB5MrsM7fcuUyjgLL4wd5JEeiq2yost9FNeUUaAq1UEALw_wcB


Jeg bor i stuen til højre.
jeg bor på en ikke opvarmet kælder, og har ydermur på langs min stue samt soveværelse.


15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

uhh varmetabtberegning tro jeg ikke du skal begive dig ud i.. medmindre du er glad for u-værdier og beregninger på flere sider..

jeg bruge tommefingerreglen på ca 60-70watt pr m2 for dit vedkommende 

holgerduke skrev den 14-02-2018 15:17:27

uhh varmetabtberegning tro jeg ikke du skal begive dig ud i.. medmindre du er glad for u-værdier og beregninger på flere sider..

jeg bruge tommefingerreglen på ca 60-70watt pr m2 for dit vedkommende 

 Super takker
Men er der nogle generelle ca. tommerfingersværdier for energitab for ejendomme fra forskellige perioder?

ja der lavet nogen gemnemsnit beregninger og stikprøver på ejendomme al efter iso grad og byggeår. hvis du heldig kan du Google dig til dem. jeg er papirene på loftet

holgerduke skrev den 14-02-2018 15:39:24

ja der lavet nogen gemnemsnit beregninger og stikprøver på ejendomme al efter iso grad og byggeår. hvis du heldig kan du Google dig til dem. jeg er papirene på loftet

 Kunne du måske overtales til at finde dem frem, og skrive værdierne til mig?

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis