Siko ventilator i badeværelse kærer konstant

Hejsa alle

Har en siko s-100 Hygro & timer badeværelsesventilator som nu kører konstant. Overvejer at få den skiftet men kan se på flere sider at der sidder en fugtføler et eller andet sted jeg skal prøve at rense for er den stoppet til så melder den fugt hele tiden og den kører konstant.. Har taget dækslet af og renset alt jeg kan se at rense og lokaliserer de to skruer til at styrer tid og fugtighedsintervaller som jeg har ændret lidt på frem og tilbage men kan ikke finde fugtføler jeg kan rense.. så lige lidt hjælper det.. Der sidder en dims med orange lys i men kan ikke tro det er den. 

Any ideas?

På forhånd tak

Marianne

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fugt føleren er enten et blotlagt kredsløb med tætte parallelle baner, eller et lille plast hus med et lille hul i.

Du skal egentlig bare støvsuge blæseren indvendig, samt det dæksel du har skruet af, da der kan sidde støv som stopper for luftgennemgang til sensoren.


Elektronikteknikeren
Vedhæftede filer:

Takker så skulle de rvære et billede

Som man siger


Elektronikteknikeren

jo da here it comes

Det er den. Rens rillerne som er her fugten kommer ind i sensoren. Dem skal du støvsuge.

Du må ikke stikke noget ind mellem rillerne. 

Du kan evt dyppe hele sensoren i sprit, den reneste du kan finde og lad den tørre.


Elektronikteknikeren

Tusind tak.. og tak for hurtig respons..

Det prøver jeg af.. Virker det ikke så må jeg nok kapitulerer og få en ny ventilator monteret.. 

Mvh

Marianne 

Ja. Du skal nok også lige prøve at justere den. Men den skal tørre en halv time først.

Vi hører gerne om det har virket.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis