Ophæng af påhængsmotor

Hej

Jeg sejler en 30 fods sejlbåd, og har en 4 hk på hækken, men synes tit den sidder i vejen og egentlig også for højt.

Jeg lurer på om man kan montere et beslag på den skrå del af hækken i stedet, hvilket selvfølgelig betyder at motoren opbevares på skrå. Kan man det? Kan den holde til det?

Det beslag båden kom med havde jeg ikke meget fidus til, derfor det blå reb...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det sker der absolut ikke noget ved at opbevare motoren den på den måde. Der er jo intet til hindre for du lægger motoren ned i en kistebænk.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Dog er det en firtakter, skal den ligge på den rigtige side, hvis du ligger den fladt ned.

Men at den hænger på skrå på båden betyder ikke noget, men skal du sejle med motoren, skal den nok sidde nogenlunde "lige" ellers kan det have indflydelse på svømmerstanden i karburatoren, og motorolien på en firtakter.


Vi prøver igen, i morgen --

Du skriver "en 4 HK" men billedet viser en Suzuki 2,2 HK ??? Sidstnævnte er mig bekendt en totakter. Den kan du stort set hænge eller lægge, som du vil, blot "klumpen" med propellen ikke er højere oppe end motoren. Vandpumpen sidder nederst i motorbenet og der må ikke kunne løbe vand op i motoren.


Finnband

Tak for svarene. Ser ud til at jeg kan gå lidt videre med planerne. Skal nok komme med en opdate.

@finnband: skarpt set med motoren - men jeg har købt en ny da den lille her var for lille og lidt vel ustabil.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis