Kold væg nederst, fugt

Hej Alle

Vi bor i et hus fra 60´erne (boligforening) hvor vi har problemer med fugt på enkelte vægge (ikke skimmel).
Der har været en murer ude og fjerne et par mursten for at se om der var isolering, og hvordan isoleringen var. Den var rigtig fin, og ikke faldet sammen eller ligende..
Problemet er fugt/mug på nederste del af nogle af væggene. Det kommer fordi der trænger kulde op fra fundamentet så væggen bliver kold.

Er der noget man kan gøre for at mindske det?
Tænker om f.eks Duka One pro eller ligende vil hjælpe?

Vh
Jakob

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er en boligforening, er det vel ikke jeres problem, men foreningens.

Der mangler nok murpap mellem sokkel og nederste række sten.

Eller I luft alt for lidt ud. Det sidste kunne være mest nærliggende forklaring.


 

Udluftning er det ik i hvert fald. Min. 2 gange gennemtræk i huset om dagen a 10min..

Men hvis muren er kold, og med temperaturen indenfor sidder der vel alligevel fugt på muren selvom der bliver luftet ud?

Nej, det ikke vores problem.. Men tænkte mere OM der er noget der kan gøres. For iflg mureren var der vist ikke noget at gøre ved det...

Har en nabo med lign. problem så følger lige med

Det er mug men ikke skimmel? 

Det lyder som noget foreningen har bildt dig ind. Det er én og samme ting!


Elektronikteknikeren

Det ikke rigtigt gregersen

Der ER forskel på mug og skimmel.. ikke sagt mug er en god ting, men det er “bedre” end skimmelsvamp hvis man kan sige det sådan. Begge er svampe, hvor skimmelsvamp er én slags

Annonce

Hvis det er opstigende grundfugt, så kan det nok klares med Skalflex Sokkelstop. 


Morten

Det er ikke fordi der kommer fugt op fra fundamentet. Alt murværk osv har det rigtig fint. Det er fordi væggen er kold. Og når væggen er kold indenfor er det klart der sidder sig kondens på den

Skimmel er ikke en art. Der findes mange arter af skimmel. Bland andet det som du beskriver som mug...


Elektronikteknikeren

Tænker indv. isoleringsplader på den kolde væg. Jeg ved man kan få gipsplader med et 2-3 cm lag skum på. kaldes vist varmvægsisoleringselementer.

Jeg ville kigge efter en isolerende indeklima plade.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis