Lamper kan ikke være tændt samtidigt..

Har dette problem i køkken i eksisterende installation.

Der er 2 lamper i køkkenet som ikke kan være tændt samtidigt. Trykker man på den ene kontaktr i den dobbelte Opus afbryder tænder den ene lampe. Trykker man på den anden kontakt slukker lampe 1 og lampe 2 tænder.

Der må mangle noget i kontakt. Se billede.



6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror du mangler en nul i lampestedet , så lamperne er i serieforbindelse...............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Du kigger på installationen i lampestedet (eller lampesteder) Der se du efter om der er knækket en ledning som ser ud som om den har siddet i sammen med de andre. 

Ledningsfarver i afbryder er lidt atypiske. De sorte må være fase, som sløjfes videre til den evt. stikk. der sidder ved siden af afbryder. Og de hvide kan jeg se er nummerede ledninger. Det er lidt atypisk i en almindelig installation. 

Hvis de hvide er fase, skal de sidde sammen i midten. 

Men da du kalder det eksisterende installation går man ud fra at det har virket med den montering, og så er det den manglende nul der skal findes.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det har været monteret sådan i de år vil har boet i huset. Nu er jeg bare ved at være irriteret over begge lamper ikke kan være tændt samtidigt.. 😊

Der sidder korrespondance afbryder over den dobbelte afbryder og en stikkontakt under.


Er det en af de sorte der går ned til stikkontakt. ?? Det må det være hvis den virker uden at afbryder er tændt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tjekker lige senere. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis