Ny rem på tørretumbler

Hej Jeg har fået naboens fine tumbler fordi drivremmen knækkede. Jeg har købt ny rem og prøvet at montere skidtet, men den glider bare af når jeg starter maskinen. Hvad gør jeg galt? Det er en Zanussi .

Mvh

Helle



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken Zanussi. Kunne du ikke lige tage et billede af dyret set fra remskiverne.


fase



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Vedhæftede filer:

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Der var ikke mere da jeg lukkede op, jo en knækket rem, som jeg har købt en ny magen til. Hvad skulle der mangle? Den virkede lige til remmen knækkede.



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Det ser ud som om stramme remskiven ikke sidder på rigtige plads. Remmen skal ramme akselen der hvor den er blank eller der er ned drejet nogle riller. Når man har remmen på, plejer jeg at dreje tromlen et par gange rundt med håndkraft så jeg sikrer mig at den kører lige på tromlen. Ellers kan den firde på at smutte af stramme skiven.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Type, den hedder vist z 200 cd

Det står på fronten.



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hvilken en er stramme skiven? Har jeg det rigtig forløb på remmen?



Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis