Skjule fjernvarmerrør

Hej,

Er der nogen der har gode ideer til hvordan jeg bedst (WAF/nemmest) kan komme til at skjule mine fjernevarme-rør/stophaner på mit badeværelse. De er rigtig træls placeret ved siden af wc'et. Jeg skal selvfølgelig stadigvæk kunne komme til stophanerne uden alt for meget bøvl.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå at lave et lille "skab", hvor rammen skrues fast på væggen. Skabet bør nok gå helt hen til bagvæggen for at undgå en træls krog (skidtsamler). Frontpladen (lågen) kunne så fastholdes af et par magnetlåse som tidlige var meget anvendt til køkkenskabslåger. 

Materialerne til skabet kunne være spånplader med plastlaminat, men så får du meget skarpe kanter. Jeg ville nok foretrække mdf plade, som så efterfølgende males.


Søren O

Jeg ville nok lave en "hætte" der bare står på gulvet.
Skær "fodpanelet" til, så "hætten" kan komme helt ind til væggen, eventuelt kunne den laves skrå, så den ikke synes af så meget.
 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for de gode bud. En "hætte" der bare står på gulvet, evt holdes ind mod væggen med et par lister som skinner kunne være en fin ide. Så kan man måske sætte et bræt på toppen så det kan fungere som et lille bord.

Hjemme ved mig er der noget lignede, dog kun 2 rør, men der har tidligere ejer lavet en kasse, som er beklædt med de samme fliser som er brugt til gulvet, der er så flamingo indvendigt/klistret klinker på flamingo. Den står bare løst på gulvet.

Den blir så passende brugt til og stable toiletrullerne  på 😉

Opdatering. Jeg endte med at lave en kasse rundt om. Jeg brugte en mdf-plade rest (20kr), bordplade rest (20kr), laminat kantbånd (25kr) samt lidt maling og træ jeg havde liggende. Kassen sidder i spænd ind mod væggen, men står på gulvet. 



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Fedt, det ser helt godt ud! Fruen kan så passende stille en nips plante på hylden, som du så kan hjælpe til med at "vande"..


Elektronikteknikeren

Eller man kan ligge ipadden der imens man tørrer sig

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også