Wavin (433MHz) Tigris Gulvarmestyring manglende kontakt fra thermostat til styring

Hej 

Jeg har et problem med min Wavin Tigris (433MHz) gulvvarmestyring, en af thermostaterne 'mister kontakten' til base enheden, når jeg skriver det i gåseøjne så er det fordi den fungere fint når den beder om at der skal åbnes for varmen, men alligevel så blinker base enheden et par gange i døgnet, eller ovenikøbet så kommer der en alarm for manglende kontakt, på det kredsløb for at indikere at der ikke er kontakt.... kontakten bliver også genetableret når jeg trykker på 'sende' knappen

Jeg har skiftet batterier, og også prøvet at bytte batteri med en 'god' thermostat, men fejlen forbliver på den dårlige thermostat, så jeg må vel konstatere at den thermostat har set bedre dage :-(

Så vidt jeg kan se så kan man ikke få reservedele til denne udgave af Tigris, de nyere kører allesammen på 900 MHZ, så det bliver nok lidt problematisk at skaffe en ny thermostat

Derfor: 

1) Er der nogen der har en idé til hvor man eventuelt kan skaffe reservedele?

2) Alternativt kan fortælle mig om det er muligt at udskifte kontrolenhed og thermostater til en nyere version og så beholde de gamle telestater

3) Skal jeg overveje at kigge efter et andet fabrikat? Det skal bare helst være nemt at skifte over på shunt'en

På forhånd tak for hjælpen

/Hideout


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

www.google. dk er din ven når du indtaster "Wavin Tigris 433MHz", uden anførselstegnene, som det du søger.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for tilbagemeldingen Nitter, men jeg har googlet til jeg er grøn i hovedet uden jeg har fundet noget brugbar information, men det er sikkert mine evner der ikke slår til... De links der ser lovende ud ender blindt

Jeg kan ikke finde noget information omkring min 'stanalder' (huset er fra 2006!) styring. Jeg ved ikke hvornår Wavin gik væk fra at bruge 433 MHz, men der må da være andere end mig der er løbet ind i problemer med at skaffe reservedele så det ville være rart at høre hvad de har gjort


 

Det er sku da træls på godt bredt jysk. Du må sku hive direkte i patten (kontakte fabrikanten/importør) og give udtryk for din frustration. Huse har altid stået betydeligt længere end de små 13 år der er gået indtil nu.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvis du ender med at skulle skifte styring og alle termostater, så kan telestater sikkert genbruges. Du skal bare være sikker på at de er 24 volt, for det er det mest almindelige. 

Jeg synes da det ser ud som om denne fra vvs eksperten kan bruges

Men ellers prøv lige at skrive / ringe til Wavin.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tør vædde på at der er en garageåbner / trådløs bilnøgle / babyalarm / tyverialarm i nærheden som forstyrrer dit system.

Har du mulighed for at skifte kanal på enheden? (altså anden sendefrekvens i 433 MHz båndet)


Annonce

@ ev Elmand.. Tak for info vedr telestater, det lyder godt..  Men den termostat du linker til er en 866MHz version, så den duer desværre ikke :-(

@ Bent Andersen: Det kan måske godt tænkes, men der er i alt 6 termostater koblet til min styre enhed og det er kun den ene der driller... hmmm måske jeg skulle prøve at bytte lidt rundt på dem og se om det løser problemet...  Man kan desværre ikke skifte frekvens på systemet så hvis det er en ekstern forstyrrelse så er jeg på r....

Tak for tilbagemeldingerne til jer begge


 

Den kom ellers frem da jeg søgte på 433 Mz


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ingen grund til at undskylde! Jeg havde allerede været omkring den model i min søgning, men jeg måtte helt ind i manualen for at se hvilken frekvens den opererer på...

Det virker som om at Google er ikke så god til at forstå at man mener all kriterier man skriver ind i søgefeltet skal være opfyldt længere.... Det virker ligesom de hellere vil vise reklamer for diverse firmaer, så længe at bare lidt af kriterierne er opfyldt 

Jeg er efterhånden overbevist om at det skal være et nyt anæg der skal til. Det er heldigvis rimeligt overkommeligt både pris og arbejdsmæssigt, hvis jeg, som du siger, kan genbruge mine telestater - så mangler jeg bare at finde ud af hvilket mærke det skal være....


 

Har du kigget på gul og gratis eller den blå avis. Jeg så der var nogle til salg men med den lille viden jeg har, må du hellere selv kigge det igennem. 

Der var bl.a. en der skrev " styring med termostater (enkelte defekte) "


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis