Hvor mange skruer i bjælkesko

Hej


Jeg skal igang med at forstærke bjælkelaget i huset og eftersom jeg er typen der ikke kan klare at det giver sig det mindste eller knager har jeg tænkt mig at bruge c30 45x200 skønt en beregning sagde at c24 45x170 var nok. Anyway når jeg skal skrige bjælkeskoene på tænker jeg at bruge 45x167 hvori jeg kan se der er plads til at skrue hele 36 skruer i samt 4 bolte eller franske skruer. Her kommer mit spørgsmål så, skal alle de huller virkelig fyldes ud med skruer ? 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa

Umiddelbart kan C30 være svært/dyrt at skaffe og bør alt andet lige ikke være nødvendigt.

Mht. bjælkesko så skal der anvendes 12 stk. beslagsskruer (6 stk. i hver side) ind i en bærende trærem. og 6 stk. ind i bjælken.

Fastgøres der ind i beton/murværk bør der anvendes 4 stk. egnede bolte.

http://www.strongtie.dk/products/de...knisk-data



Mvh Simon
Bygningsingeniør

3 på hver side


Mvh Simon
Bygningsingeniør

Hvorfor er der så mange huller ? Det er for at være sikker på at der et eller andet sted er et hul der passer til optimal fastgørelse. Er der f.eks. en stor knast er det praksis at skrue et andet sted . Er det ind imod murværk skal man ikke ramme fugen o.s.v. 

Du kan ikke undgå at det giver sig lidt. Alle bjælker har en eller anden ned bøjning ved belastning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du er så sart, at alt skal ikke skal skrige.. så "skrig" da alle mulige skriger ind med det samme...
Hvorfor så sidde og regne på det??   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Ja nogen gange kan slåfejl / stavefejl føre til trækninger på smilebåndet. Men JackM har heldigvis selv set det sjove i det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En grund til de mange huller, er at det giver mulighed for at vælge huller så langt fra evt. endetræ som muligt. Så undgår man at træet flækker. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Super det er nogle gode inputs hvis der skulle fyldes ud i alle huller med beslagskruer var det jo det jeg må gøre, men jeg kan godt begynde at regne ud hvor mange skruer det vil blive med alle de bjælker der skal til.. jeg takker for jeres svar og uddybningen hvorfor alle hullerne er der 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis