Grave ud til faskine med minigraver

Den eksisterende faskine i wawin regnvandskassetter formodes at dække ca. 12 m2. Faskinen ligger under 80cm jord.

Planen er at grave kassetterne op, rense dem og nedsætte dem igen (med ny fiberdug).

Tør man kaste sig ud i at leje en mingraver og udføre denne opgave selv?

På forhånd tak


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer helt an på om du har flair for at betjene en minigraver. Det er nu rarest at have føling med hvad der sker, og du skulle jo helst også kunne genanvende dine faskiner. Måske du kender en ven som kan hjælpe dig.

Er det på grund af manglende sandfang at du er nødt til at rense op?


Søren O

Er du sikker på, at en højtryksspuling af røret ikke kan gøre det?

Faskinen afvander jo primært fra de lodrette sider, og der skal godtnok være meget møj i den, hvis siderne er sandet til.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

@Søren O: Der er skam sandfangsbrønd med vandlås. Men brønden har ikke været renset i 4 år.

@Dan H: Har haft en slamsuger ud og rense brønden og spule røret. Efter dette trak faskinen stadig ikke vandet fra brønden tilfredsstillende. Har selv gravet rørt op og ved selvsyn konstateret at det ikke er blokeret.
Min konklusion er derfor at faskinen ikke kan afvande hurtigt nok, eller ikke er stor nok. I begge tilfælde skal jeg have fat i en minigraver


 

Kan du komme til st måle "vandstanden" i faskinen? Hvis dette er muligt, så kan du også måle "slamlaget" når faskinen er tom for vand. Hvis slamlaget ikke er ret tykt, er det sikkert faskinen som er for lille.


Søren O

Hvis den kun skal kunne klare vand fra 12m2, er den i hvert fald ikke for lille. Selv en enkelt wawin-kasse kan klare langt mere.

Og til det oprindelige spørgsmål: med mindre du har vrøvl med ryggen er en gravemaskine overkill efter min mening - det er trods alt kun to spadestik med en drænspade.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Annonce

@Dan faskine skal afvande ca 200m2 - jeg "forventer" at faskinen i dag er 12m2, men har jo ikke gravet den op endnu :-)




 

Så forstår jeg det bedre. Og så forstår jeg også dine overvejelser om minigraver. Det bliver s'gu til nogen tons, der skal flyttes.

Hvis ellers det er problemfrit at få den ind, ville jeg ikke være betænkelig ved selv at grave ud med en minigraver. Skulle der ryge en kassette på den konto, går det vel nok.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis