Hvilken type væg, skal bruges til køkkenet-

Hej. 

Under renoveringen af min lejlighed er jeg stødt på lidt udfordringer i forbindelse med udvidelsen af mit køkken. 

Det drejer sig om den væg, hvor på mine køkkenskabe skal hænge. 

Hvad skal væggen bygges af, for at kunne bære den tunge vægt fra køkkenskabene? 

kan den bygges af træ, evt. nogle træplader? hvis ja. -  hvilken type træ skal jeg bruge for at det kan bære køkkenskabene.  Eller skal jeg bygge væggen af mursten/ gasbeton. 


Væggen er ca. 1,5m X 2m. 

Tak på forhånd

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan udmærket "nøjes" med en gipspladevæg med 2 lag gips.


Søren O

Du kan godt klare dig med gips, men det er nu lettere at montere vægskabe, hvis der er en krydsfinerplade bag gipsen at skrue skabene fast i - så slipper du for at bore for og bruge plugs.


Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for de gode forslag. 

Jeg vælger en krydsfinerplade  + glasplade. 

Orla Nautrup

Hvis det ikke kan anbefales at have en spånplade bag gipspladen. 

Har du så andre gode ideer til hva jeg kan gøre. 

Evt. 2 gipsplader? eller vil det ikke kunne holde??

Eller måske kun bruge spånplade /krydsfinerplade??


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Du kan hænge 70 kg op i én skrue i 2 gipsplader, hvis du bruger den rigtige plug.

Så det vil ikke være noget problem at hænge skabe op i 2 gipsplader.

Personligt mener jeg, at risikoen for revner er relativt begrænset og let at fikse. Jeg HADER vægge af to lag gips. De er hule at høre på, og besværlige at sætte skruer og søm i - billeder, skabe, ledningsholdere etc.

Mht dit køkken, kan du jo sætte gipsen på tværs. så du har en hel gipsplade uden samlinger mellem skabe og køkkenbord - med mindre stykket er længere end 244 cm.


I øvrigt bliver der da bygget masser af huse med OSB-plader og gips. Fungerer dette ikke?


Mvh Troels

Jeg har været i huse med træ/gips hvor man kunne tælle en stor del af gipspladesamlingerne gennem malingen, men selvsøgelig ikke alle.

jeg ville anvende 2 lag gips eller en 15 mm Fibergips.

15mm fibergips. Det er der fremtid i. Og man kan skrue direkte ind i pladen uden plugs.

Det er det de unge vil have!


Elektronikteknikeren

Det vil de gamle også!😀



Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også