Genbruge gammel radiator

Hej.

Jeg tænker på at sætte en gammel radiator op som har stået opmagasineret i 5 år. Den fejler intet udefra, men jeg jo ikke kigge ind i den.

Er det noget man bare kan gøre eller skal man være opmærksom på noget? Skal den inspiceres eller lignende.


Mvh.


Pakeha

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En god ting vil være og rejse den på langs udenfor og stikke en vandslange eller bedre en højtryksrenser i både retur og fremløb, ikke på samme tid bevares, og få den spulet godt igennem. Der kan godt sidde noget snask i bunden der er godt groet fast når den har stået til opmagasinering. Ellers burde der ikke være noget i vejen for genbrug, forudsat den ikke skal på direkte fjernvarme da du så skal frekventere fjernvarmeselskabet og se deres vedtægter.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du kunne jo lige trykprøve den med vandslange fra vandhanen. Sæt lige et manometer på, og stop ved 3 bar - hvis det er dit eget anlæg. 

Hvis det er direkte fjernvarme er kravet en trykprøvning ved 10 bar, og det kan næppe klares ved trykket fra vandhanen.



Søren O

Hej.

Mange tak for svar. Det vil jeg prøve.

Det er jordvarme, så det er et lukket kredsløb. 

Jeg har sat et par nye op selv, men havde den her til overs fra noget renovering.

Mvh.

Pakeha.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis