Engelsk strømkabel på pladespiller til dansk stik

Jeg har skaffet mig 2 Technics SL 1210 mk2 pladeafspillere fra england. Jeg skal derfor så skifte stiket på dem da de har andre stikpropper med sikring. Problemet er så at da jeg fjerner isoleringen kan jeg se at der kun er en en blå og en brun ledning. Jeg har købt to stikpropper med jord og regner også med at det er sådan de skal forbindes da de sikkert trækker en del strøm i brug. Ledningen sidder fast i pladeafspilleren og jeg vil helst gerne undgå at skille den ad for at skifte strømkablet. Hvad skal jeg gøre herfra hvis jeg gerne vil have en god og sikker forbinelse?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der kun to ledninger må du ikke bruge et stik med en jord til pladespillerne men stik uden jord. Det skyldes der så ikke er nogen der kan foranlediges til at tro at de er jordforbundet. Du må ud og handle nye stik igen.

De omtalte pladespillere trækker ikke mere strøm end en 25W glødepære. 

Forbinder du en jordledning fra pladespillerens chassis til husets 230 volts jordstik, vil du formodentlig opleve de begynder at udsende brum som en i h******* på audioudgangen.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du kan godt bruge stikpropen med jord , du skal bare fjerne jordbenet.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Tak for svarene jeg har siden hen også fundet ud af at der en en seperat jord forbindelse man kan forbinde til f.eks. en mixer. Følte mig lidt dum da jeg opdagede dette.

Den stelledning du eventuel forbinder mellem pladespilleren og mixer/forstærker virker som en ekstra signal ground for lydsignalet. Du vil formodentlig opdage den sagtens kan hæve opstillingens brumnivo når den der påsat, men så undlader du og forbinde ledningen. 

Pøj pøj med vellyden.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis