Danfoss Eco 2

Hej :)
Jeg kan se at Danfoss er kommet med en ny elektronisk termostat - Danfoss Eco 2.

Er der nogen, som har prøvet dem? Hvis ja hvad er jeres vurdering og erfaring med produktet?
Er de værd at købe, eller virker de gamle ikke elektroniske termostater ligeså godt?:)

Jeg overvejer nemlig selv at købe nogle:)

Mvh. Kristian Gyde


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis varmeanlægget kun forsyner din husstand, burde du starte med at justere varmekurven. jo tættere styringen sidder på varmeenergien jo større energibesparelse.  

Tidsstyrede termostatventiler skal man sådan set kun bruge i etageejendomme.
Jeg har sat nogle Living Eco 2 op i starten af sæsonen. Det er nogle af de pænere tidsstyrede termostatventiler. Takket bluetooth forbindelse skal man heller ikke finde briller og lommelygte til at sætte tidsprogrammet op. Manuel overstyring kan slås til/fra [Danfoss kalder det børnesikring].

Nu bliver der lidt køligere om natten og soveværelset er varmt om morgenen. 


Vi har de nye Eco2 på nogle af vores radiatorer. De fungere ganske udemærket.
Nemme at bruge og programmere. 

Mjølner skrev den 02-02-2018 14:48:41

Hvis varmeanlægget kun forsyner din husstand, burde du starte med at justere varmekurven. jo tættere styringen sidder på varmeenergien jo større energibesparelse.  

Tidsstyrede termostatventiler skal man sådan set kun bruge i etageejendomme.
Jeg har sat nogle Living Eco 2 op i starten af sæsonen. Det er nogle af de pænere tidsstyrede termostatventiler. Takket bluetooth forbindelse skal man heller ikke finde briller og lommelygte til at sætte tidsprogrammet op. Manuel overstyring kan slås til/fra [Danfoss kalder det børnesikring].

Nu bliver der lidt køligere om natten og soveværelset er varmt om morgenen. 


 Hvad mener du når du skriver at man kun skal bruge dem i etageejendomme?

Jeg bruger dem i et ældre hus på landet. Jeg oplever da en fin besparelse på træpiller, ved at der er dæmpet ned for varmen i perioder af døgnet. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

jthyge skrev den 04-02-2018 21:56:06

Vi har de nye Eco2 på nogle af vores radiatorer. De fungere ganske udemærket.
Nemme at bruge og programmere. 

 Hvad mener du når du skriver at man kun skal bruge dem i etageejendomme?

Jeg bruger dem i et ældre hus på landet. Jeg oplever da en fin besparelse på træpiller, ved at der er dæmpet ned for varmen i perioder af døgnet. 

 Super duper
Jeg fik købt nogle i fredags!
Jeg regnermed at sætte dem op i morgen mandag

jthyge skrev den 04-02-2018 21:56:06

Vi har de nye Eco2 på nogle af vores radiatorer. De fungere ganske udemærket.
Nemme at bruge og programmere. 

 Hvad mener du når du skriver at man kun skal bruge dem i etageejendomme?

Jeg bruger dem i et ældre hus på landet. Jeg oplever da en fin besparelse på træpiller, ved at der er dæmpet ned for varmen i perioder af døgnet. 

 

jthyge skrev den 04-02-2018 21:56:06

Vi har de nye Eco2 på nogle af vores radiatorer. De fungere ganske udemærket.
Nemme at bruge og programmere. 

Jeg bruger dem i et ældre hus på landet. Jeg oplever da en fin besparelse på træpiller, ved at der er dæmpet ned for varmen i perioder af døgnet. 

Det er ikke sort-hvidt. Jeg skrev ikke "kun skal" men "burde"

Jeg skrev at det giver en bedre regulering, hvis du sætter din tidsstyring direkte på fyr & fremløbstemperatur og ikke på det yderste led i reguleringskredsen (radiatortermostat). Jeg medgiver at tidsstyrede termostatregulatorer på radiatorer er en mere simpel løsning. og kan man man kun overskue at skifte termostatregulatorer på radiatorer er det en begyndelse. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis