Fugt i konstruktionstræ

Er der nogle der ved hvor lav fugtigheds procent der skal være i konstruktionstræet før man kan isolere og sætte beklædning op indevendig.

Der kommet nogle pletter på træet (svamp) da jeg har bygget skuret i efteråret hvor der var meget høj luftfugtighed skal det behandles inden jeg isolere

Til info så er det et koldt skur med masser af udluftning i tag/vægkonstruktion  

På forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Det ville jeg tage meget afslappet på. Når skuret står færdig med tag udluftning m.m. så tørrer træet i konstruktionen ud, uanset om du isolerer eller ej. De små sorte pletter kan man ikke gøre noget ved, og udviklingen af det stopper når det tørrer ud. 

Den udvendige beklædning bliver våd i regnvejr, og tørrer igen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

ud fra billederne på dit andet oplæg ligner det svamp på en krydsfiners plade og hvis det er en åben konstruktion så kan det ikke undgås hvis den ikke har fået nogen form af beskyttelse (olie eller maling) 


- Tømreren / Bygningskonstruktør

Vil det være overkill at give det en gang olie inden jeg isolere bare for en sikkerheds skyld.

Det var da en lille ting at gøre, - - - -   om ikke andet så for at få din nattesøvn til at forbedres   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også