Hvor finder jeg gratis paller/træ

Hej,

Jeg tænkte på om der var nogle steder man ofte kan få fat i gratis paller eller træ til ens hobby projekter? Tænkte bare om byggemarkeder, lokale virksomheder eller lignende ofte giver sådan noget væk, som de har i overskud?


/Kasper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er engangspaller, kan du være heldig at diverse firmaer er glade for at du henter dem, men du er selvfølgelig i konkurrence med andre hobby folk og ikke mindst folk med brændeovn  
De fleste steder hvor jeg har været ansat, er der altid et par stykker af medarbejderne der fisker engangspaller og andet "brændbart" til sig selv.
EU paller er jo penge værd, så det er nok mere tvivlsomt at nogen vil forærer dig dem...  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

jeg har fået engangs paller, rent lyst træ hos den lokale elektrikker/hvidevare forhandler hvor der har være komfur,frysere,køleskabe på,

prøv også¨vvs firmaer

stort set alle paller er trykimpregneret på en eller anden måde, så de er alle mere eller mindre skadelige når/hvis du brænder/bearbejder dem.


 

Engangspaller der har stået under er komfyr, køleskab, fryser osv. osv. er ikke trykimprægneret. Der er så normalt heller ikke ret meget træ i dem, men det er jo et helt andet problem.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

EUR-paller er vist kun varmebehandlet idag mener jeg.

Silvan (Horsens) har i hvert fald haft en container med affaldstræ/engangspaller hvor man bare kunne tage.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis