Intelligent stikkontakt til støvsuger

Jeg vil gerne have at min støvsuger starter automatisk når jeg starter rundsaven.

Hvad hedder sådan et strømudtag der detekterer at der er belastning og derefter starter den sekundære stikkontakt(=støvsugeren)?

Der er noget der hedder smartpower, prisen er dog lige i overkanten.


 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror umiddelbart at det billigste er at købe en støvsuger med indbygget startautomatik. 


Med venlig hilsen

Anders

Intilligent & intilligen ved jeg nu ikke om det er, snarre noget fusk. 

Har lave det sådan på min lille rundsav:

Jeg prøvede med en prøvelampe for at finde den leder der var spænding på, når rundsaven roterer & for bandt denne og o med et stykke ledning til en stikdåse, og har derved en brugbar og ikke mindst billig løsning.

En gl. Nilfisk til 20 Kr. på et loppemarked, det fungerer fint for mig, der kan ikke være så meget savsmuld men tømmer den bare når den er fuld.

Nok ikke en autoriseret løsning, husker altid at ta' stikket til saven fra når den ikke bruges.

Om du selv har "mod til" at gøgle lidt med det.

Dette skal opfattes som en "løsning" & ikke opfordre til "ulovligheder"

Det er jo et Lav Det  Selv.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Er det ikke bare en almindelig elspareskinne til ca. 100 kr. eller under, du skal have fat i.

Den slukket strømmen når du slukker rundsaven. Men den tænder vel også, når rundsaven tændes. Der kan dog være en udfordring med at finde en, der kan trække Watt nok.

Bare en tanke.....

Jow men så skal der jo trykkes 4 gange og ikke kun 2.



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce

Ikke forstået.

Man tænder rundsaven (computeren), så tænder skinnen støvsugeren (eller skærmen, printeren osv. som den er beregnet til). Man slukker rundsaven (computeren) og så slukker den støvsugeren (printere osv.)

Ok den type kender jeg ikke men tak for oplysningen Henrik29 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

De elspareskinner jeg kan finde må ikke belastes med mere end 300 Watt på det udtag der tænder udtagene til tilbehør. Så det vil nok knibe at bruge den til mere end en deltasliber eller lille rystepudser.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

En Pc bruger vel heller ikke mere end 300 W som absolut Max.

Ikke min bærbare i alle tilfælde.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
maskinsnedker skrev den 02-02-2018 13:10:35

En Pc bruger vel heller ikke mere end 300 W som absolut Max.

Ikke min bærbare i alle tilfælde.

 Nej det gør den helt sikkert ikke Jan, nok heller ikke mere end omkring 30-40 Watt. Men jeg er også ret sikker på, du aldrig kunne finde på bruge din PC inde i den fine stowe til at tænde/slukke for støvsugeren, der er koblet på som spånsuger på din rundsaven ude i værkstedet. 

Prøv lige og læs trådholders første indlæg en gang til.     

Det er i øvrigt en utrolig aktiv trådholder vi har med at gøre. Vedkommende har formodentlig fuldstændigt glemt han kastede spørgsmålet i "ringen".       



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis