Bredbånd via USB Sticks

Hvilken er erfaringer er der med bredbånd  på stationær pc via USB Sticks. Jeg har meget dårlig forbindelse nu med kobber fra Fullrate. = TDC Det er et gennemgående problem i Faxe har jeg læst på Facebook    


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det fungerer fint, såfremt dækningen er OK i dit område til minimum 3G og helst 4G. 

Du kan også købe wifi routere med mulighed for 3G/4G. Det er praktisk hvis du har flere enheder i hjemmet, som skal have internetadgang. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

psmertz skrev den 28-01-2018 17:34:58

Hvilken er erfaringer er der med bredbånd  på stationær pc via USB Sticks. Jeg har meget dårlig forbindelse nu med kobber fra Fullrate. = TDC Det er et gennemgående problem i Faxe har jeg læst på Facebook    

 Kender ikke forholdene der hvor du bor lokalt i Faxe. Hvis du kigger på TDC's dækningskort: http://daekning.tdc.dk/tdcnetmap_ex...ult/mobile og finder din adresse, kan du formodentelig skønne dig til om der er en rimelig dækning med 4G, som man bruger til internet. Sendermasten til 4G ligger faktisk midt i Faxe by. Bor du uden for byen behøver det ikke og være lige den mast du skal satse på men en anden.

Jeg har selv et 4G abonnement ved TDC, (fullrate) hedder det vist nu. Der har jeg et 4G modem der står i vinduet. Modemmet laver et WIFI hotspot som jeg bruger til de slæbbare computere og en kablet  Ethernet til den stationære. Det koster ca. det samme som en internet via telefontråden. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak Leif. jeg har kigget  på dækningskortet,som er  særdeles fint, jeg vil gerne undgå, at betale for router og bare sætte USB  i pc.en med tanke på jeg bliver PHD om nogle år, så skal der spares 🤣


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


psmertz skrev den 28-01-2018 18:53:40

Tak Leif. jeg har kigget  på dækningskortet,som er  særdeles fint, jeg vil gerne undgå, at betale for router og bare sætte USB  i pc.en med tanke på jeg bliver PHD om nogle år, så skal der spares 🤣

 Routeren/4G modemmet koster ikke noget ekstra, den er includeret i  prisen og er så TDC's ejendom. Ulempen er så jeg ikke kan tage den slæbbare med ud i byen surfe via 4G, men det er ligemeget for mit vedkommende da jeg sagtens kan undvære.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis