Fugt i skur, friskluftventiler

Hej.

Jeg har bygget et isoleret uopvarmet skur på 17m2. Ingen vinduer. Jeg har problemer med fugt og tænker på at sætte nogle friskluftventiler i. 

Umiddelbart tænker jeg 2 stk i hver gavl. Jeg har set på tallerkenversionen, der er dog ikke så meget plads i den ene ende pga garageport. 

Har I nogen gode råd til hvor meget og hvilke man skal bruge i sådan et lokale og evt placering? 

På forhånd tak. 

/J


/Jess
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvis du vil ofre lidt, kunne du montere et sæt solceller med blæser på en vest/sydvæg. Den blæser lun luft ind, der skal selfølgelig være en rist modsat side. Du kan også købe udluftningsriste der er lange og smalle, som kan gå ind flere steder. Det er nok lidt vigtigt, at du overvejer en lille radiator med frostsikring. Aå cirkulerer luften bedre.


 

Jeg kommer i en lille uopvarmet hytte som altid lugtede ret fugtigt og indelukket. Vi forsøgte med en SolarVenti og dét har fuldstændig løst problemet. Der lugter ikke fugtigt mere og saltet klumper heller ikke. 

Ventilatoren er monteret med en kontant sådan at man kan slukke den indefra når man er i hytten aht lyden.

Nu er SolarVenti ikke de billigest og deres argument om at deres opvarmede luft virker bedre end ren ventilation med kold luft omdiskuteret. Men for os har det altså virkligt gjort en forskel.



De har en billigere udgave af luftsolfangeren her:

https://www.jemogfix.dk/luftsolfanger-12w/7131/9049083/

Den ser egentlig meget velbygget ud.

Det er også et oplagt gør det selv projekt at bygge en selv, med lidt metalplade, en PC blæser, og et lille solpanel fra eBay, i en isoleret kasse med thermotagplade henover.


Elektronikteknikeren

Ifølge DTU er de der luftsolfangere ikke noget værd , Et sydvendt vindue og en fugtstyret ventilator er stort set det samme  og meget bedre , det var den slutning man kom frem til efter at have testet solarvelents produkt , hvis man ikke har noget vindue så vil 1-2 ventilatorer  og udluftningsventiler gøre det , ventilatoren i solarvent kører jo kun når solen skinner og her i januar har vi kun haft 3-4 dage med sol ,  mens en fugtstyret ventilator kan køre både nat og dag , hver dag.................... 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis