Hvor langtid tager et eftersyn på et jordvarmeanlæg

Vi har lige fået lavet eftersyn på et Nilan jordvarmeanlæg, det tog ca. 45 minutter. Pris: 2300 kr. Er det normalt med så lidt tidsforbrug? 

Da anlægget tidligere ikke producerede varmt vand, blev der sendt en mand ud der brugte 1,75 timer på at konstatere at der ikke var nok brine på anlægget og efterfølgende blev der sendt en vvs’er ud der brugte 1,25 time på at påfylde brine. Pris ca. 2400 kr. Eftersyn blev ikke lavet i den forbindelse. Virker det rigtigt med tidsforbruget i begge tilfælde? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er dit eftersyn hængt op på en form for abonnementsordning hvor du har en en telefonvagt el lign, og eks slipper for hastetillæg hvis de skal ud?

El er det kun for service uden noget andet - i så fald lyder prisen lidt høj.

/S

45 min lyder ikke helt forkert.

1,75 time for fejlfinding er ikke langtid

er lidt forundret over, da der blev konstateret at der manglet brine, at man ikke fyldte det på.

har du ikke et manometer på brine siden?  

er de tider incl kørsel?jeg har et vølund jordvarme anlæg, har abb hos vølund som koster 2499.- pr år incl. det lovpligtige årlige eftersyn, 5 års ekstra garanti,  service 24/7 fra 1 oktober til 31 marts resten af året fra kl. 07.00 til kl. 17.00 og ingen udkalds gebyr


mvh

peter


Manden der fejlsøgte, sendte en anden mand (vvs’er) ud for at påfylde brine. Der er mamometer der viser brinetrykket. Tiderne er ikke inklusiv kørsel. Tak for info om hvad du giver og hvad du får

Vi har en aftale hos Klimadan til vores anlæg

<18kW privat anlæg

1. årlige service

fri telefonsupport 07-21 hele året (synes jeg virker ret godt idet de har styr på anlægget)

20% på kørsel, løn mv ved ekstra tilkald

20% på materialer

30% på kompressor

mulighed for tilkald uden for normal arbejdstid (mod ekstragebyr)

2500 dkr årligt


Jeg vil forhører mig hos Klimadan om de servicerer Nilan anlæg og hvad de tager for det.

Silas skrev den 24-01-2018 10:40:03

Vi har en aftale hos Klimadan til vores anlæg

<18kW privat anlæg

1. årlige service

fri telefonsupport 07-21 hele året (synes jeg virker ret godt idet de har styr på anlægget)

20% på kørsel, løn mv ved ekstra tilkald

20% på materialer

30% på kompressor

mulighed for tilkald uden for normal arbejdstid (mod ekstragebyr)

2500 dkr årligt


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis