Jolle, 20 fod glasfiber, ny dørk og motorkasse

Skal igang med at lave ny dørk til Tappernøje jollen og motorkasse til dens 10 HK SABB diesel motor. Billede nedenfor viser at det ikke er af storhed😉...

Forestiller mig dørk i østenkrydsfiner belagt med glasfiber på oversiden. Hvor tyk foreslås pladen? Pladerne skulle ligge løse så man altid kan komme ned i bunden af jollen.

Motorkasse også i østenkrydsfiner med noget isolering for lyd. Hvor tyk bør pladen være?

Kommentarer til ovenstående modtages med kyshånd.

Er der iøvrigt nogen der ved noget om Tappernøje jollen? Jeg har ikke kunnet finde noget om den på nettet... den er fra 1975.


MVH/
Jørgen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tykkelsen af pladerne afhænger jo en del af hvor langt der er mellem understøtningerne, men en 18-20 mm plade er nu rimelig stiv, men ligger understøtningerne tæt kan du måske gå lidt ned i tykkelse.

Når du vil kunne fjerne pladerne, bliver de vel næppe vandtætte.

Så kunne du måske bruge brædder/planker i stedet, og så undlade glasfiberen.



Vi prøver igen, i morgen --
finnband skrev den 23-01-2018 07:52:24

Støbekrydsfiner - kendes også som trailerbunde - må være vist velegnet. Det kan umiddelbart bruges som det er.

 Det kræver at alle kanter forsegles så de er vandtætte, hvis der skal max holdbarhed ud af det.



Vi prøver igen, i morgen --

Naturligvis


Finnband

Jeg tænker at lægge glasfiberen rundt om alle kanter netop for at have dem forseglet. Og så bagside åben af krydsfineren åben så den kan ånde. Bagsiden kunne så få noget træbeskyttelse.



MVH/
Jørgen

Nogen erfaring med komposit terrasse brædder som dørk?



MVH/
Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også