Billige regnvandskassetter til faskine?

Jeg skal lave en faskine som kloakmesteren har beregnet skal være 

Bredde: 0,5m
Højde: 0,8m
Længde: 15m

Altså ialt ca 6m3 

Hvis jeg skal anvende den typiske regnvandskassette fra Wawin (https://www.billigvvs.dk/Afloeb-kloak-Faskine-regnvandskassette--Wavin-Aquacell-regnvandskassette-190-liter-182597.html) skal jeg altså bruge ca 30 stk á 370 kr stk = 11.100 DKK

Findes det et billigere mærke end Wawin AquaCell?

På forhånd tak


 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan lave dem af alle former for plastkasser, bare der ikke er faste sider, og en en eller anden afstivning indvendig... jeg så en der brugte mælkekasser, og de der grønsagskasser kunne også bruges, eventuelt forstærket med rundjern osv.
Faskinen skal jo bare have et stort volumen, så det passer til regnmængden, som du også har fået regnet ud. Og den skal pakkes ind i geotekstil så du ikke får vasket en masse jord/sand mm ind i den, når det regner.

Før i tiden brugte man bare at grave et hul og dumpe en masse sten/grus ned i hullet. Det virker sådan set også, men det er et helvede at grave op igen     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

6 m3 er en ret stor faskine. Det ser desværre ud til at faskiner koster ca kr. 2000 pr m3, ligegyldigt hvor man kigger efter prisen her i DK. 

Tit og ofte er er den slags grejer betydeligt billigere i Tyskland. Ved desværre ikke hvad en faskine hedder på Tysk. Hver gang jeg prøver og få en oversættelse havner jeg på ordet gabione, hvilket jeg mener er en stenfaskine til ovenjords brug. Måske var det værd og undersøge om det ikke kunne betale sig og trille syd på med en stor trailer på krogen ?     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for de mange gode svar :-)


 

Enig med Henrik plastkasser (sodavand-ølkasser) er som skabt til faskiner, man skal blot huske at vende dem på hovedet og dække dem over med en velegnet dug så jord ikke kan trænge igennem.  

Annonce

Rigtige plast faskiner er meget stabile og holder til en del, kunne godt frygte at div plastkasser ikke har samme egenskaber.


Vi prøver igen, i morgen --

Du skal overveje "alternativerne" igen, da de ofte ikke kan taale saa stort last, som jens skriver.

Det er en af grundende til faskine kasser koster saa meget.

Men det kommer jo ogsaa an paa hvorhenne du har taenkt dig at grave den. I din have kommer der ikke just nogen skraldebil forbi, hvilket den jo skal kunne holde til hvis den ligger under din markvej hen til gaarden.


 

Hej.

I følge exponet så er det den lodrette flade mod jorden som giver den bedste nedsivning.

http://www.expo-net.dk/Standard/Pro...kiner.aspx  

Jeg kunne forestille mig at du ved at udforme din faskine med længere og smallere strenge vil kunne klare dig med mindre. Men hvad er det der skal nedsives fra det store rumindhold er det fordi det er en mega stor tagflade som skal kunne aflvere et skybrud?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Der er vel ingen der ved sine fulde fem, som finder på at grave en faskine ned hvor der er trafik i fx. indkørslen, markvejen etc.   

Faskiner i marksten kan være udmærket, men de kan ikke indeholde særlig meget vand.  

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis