Fejlkode Baukneckt opvasker

Min opvaskemaskine kommer med en fejlkode F8 E1 når jeg starter den. Manualen beskriver noget med Niveau kontrol og NTC fejl.

Hvad er det og hvor skal jeg lede efter fejl.

VH T Hauge

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Thauge skrev den 21-01-2018 16:30:00

Min opvaskemaskine kommer med en fejlkode F8 E1 når jeg starter den. Manualen beskriver noget med Niveau kontrol og NTC fejl.

Hvad er det og hvor skal jeg lede efter fejl.

VH T Hauge

 Google siger nivofejl : https://reservedele.nu/da/fejlkoder/fejlkoder-bauknecht   Du skal kigge på den nederste tabel der høre til opvaskere.   



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Der er ikke en fejlkode på "opvasketabellen" der hedder F8 E1 . 

Der er en F8 og det er niveau kontrol. Enten den der er i stykker eller mere sandsynlig slangen op til den der er fyldt med sæbeslam ( adskille og rengøre)



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det lyder til at være inden for rækkevidde, det prøver jeg . Tak

VH hauge

hvis den ikke er så gl så tjek dette :står der vand  den ? hvis nej så kig ned i sumpen sidder der en rund dims  på ca 5 cm i diameter  ind i siden af den så er det denne der skal skiftes evt kan du prøve lige at give den en tur af opv børsten og se om det er nok 

hvis der står vand i den op over filteret er der kommet noget i afl pumpen  og den skal renses

Der er ingen slange til niveau kontrollen da den er styret af den sensor der sidder nede  i sumpen. dog er der nogle af modeler hvor vandstanden bliver styret med spulemotoren hvor den måler hvor meget strøm der bliver brugt over den.du kan som regel se det ved at den har et automatisk vaske program  ellers kan du lige smide 12 nc nr ind(det starter på 85) så skal jeg lige se efter hvad der sidder i den

ev elmand skrev den 21-01-2018 21:44:45

Der er ikke en fejlkode på "opvasketabellen" der hedder F8 E1 . 

Der er en F8 og det er niveau kontrol. Enten den der er i stykker eller mere sandsynlig slangen op til den der er fyldt med sæbeslam ( adskille og rengøre)


 Der er skam en fejlkode der hedder F8 E1 og der er en meget typsik fejl .Der er så men også en der hedder F8 e2  og mange andre.Jeg tænker der er noget der ligner 20 forskellige fejlkoder

Annonce

Nr er 8511 399 01002 

Jeg har fundet sensoren, og fjernet stikket. Men jeg kan ikke få enheden ud, hvad gør jeg.

den skal drejes en halv omgang for at komme ud .Du gør det nemmeste inde fra sumpen af med tang .Derefter kan den nemt  trykkes ud

Så køre den igen😄

Mange tak for hjælpen👌🏻Hvad man dog kan finde ud af, ved fælles hjælp.

Det bliver nu rart at se køkkenbordet igen🤣

VH Hauge 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis