Vægbeklædning i badeværelse

Hej alle

Jeg har et lille gæste badeværelse med bruseniche, som jeg skal til at renovere.

Der er malet glasvæv på væggene i hele badeværelset inkl. Brusenische.

Jeg kunne godt tænke mig at få noget andet på væggene, specielt i brusenichen. Har overvejet fliser, men er bange for det bliver for massivt i det lille rum.

Kan man evt. Pudse oven på den eksisterende væv, og bagefter male med evt. Glans 50?

Har også overvejet at tage vævet ned og sætte filt op, og male med glans 50?

Hvis der er nogen der har gode ideer/råb/forslag vil jeg være meget taknemmelig for jeres bidrag.

M.v.h. Peter



Sundkost
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Malet glasvæv i brusenichen...? Det lyder ikke specielt vandtæt.

Ned med glasvæven og hvide forholdsvis små fliser op. 10x10cm eksempelvis hvis det passer ind.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Picaro, glasvæv i bruseniche er malet med glans 50, det er fungeret siden 1995 og der er badet hver dag. Det er bare ikke så pænt at se på😊


Sundkost

Jah, selvfølgleig har det fungeret siden da, men jeg gad sgu godt se pladerne inde bagved.. Det kan sikkert godt fungere, men for satan da, der skal ikke meget hul til før der er en skimmelsvampemark inde bagved.

Piccaro nu har jeg jo ikke selv lavet det, men det er lavet efter forskrifterne, det er lavet med vådrumsmembran osv.


Sundkost

Ingen malebehandlinger er godkendt i vådzoner, men hvis det har fungeret fint, så ville jeg gøre således. Hiv glasvæv ned og tjek om underlaget er ok, evt. en ny vådrumsmembran. Fuldspartle vægge med vådrumsspartel, grunde med fortyndet vådrumslim, opsæt en 200 grams filt, grunde med ufortyndet vådrumslim og slutte af med 2 x vådrumsmaling med en rigtig høj glans. Det skal være en decideret vådrumsmaling, som er tilsat skimmel og mughindrende midler. Alle produkter skal helst være af samme fabrikat, da de indgår i et system. 


Bygningsmaler 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også