Væghængt toilet løber efter et skyl

Det er et Starck 3 (PH3) se billede fra nettet:

https://www.duravit.dk/photomanager-duravit/file/8a8a818d47d5e42d014899f1d5426734.de.0/starck_3_wc_variants_01.jpg?derivate=width~320

Lige efter skyl kan det begynde at løbe - evt. acc det lidt. Det sker i hvert fald ved "lille skyl" ofte. Det går væk, hvis man skyller en ekstra gang. Det er kun godt 3 år gammelt og med 2 voksne i husstanden.

Det er sikkert et klassisk problem? Nogen der kan beskrive, hvad jeg kan forsøge og hvordan, tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg har samme problem med min 2 væghængte toiletter (grohe) - de er udstyret med vacum tryk som jeg ikke er super begejstret for.

jeg bor i kbh med en ekstrem hårdhed i vandet, og mig bekendt døjer århus med næsten lige så hårdt vand.

mindst en gang om året bliver jeg nød til at åbne op til vandbeholderen og dels hælde lidt edikesyre ned i beholderen og dels fysisk skrabe store klumper af kalk væk fra mekanikken - vi taler om kalkaflejninger på 1/2 cm....

det har stået på i ca. 7 år nu og jeg regner med at jeg snart (næste gang) istedet skal skifte selve mekannikken - de koster så vidt jeg ved ca. 2-400 kr.


hvis andre har gode bud på en god og bedre/alternativ løsning eller ulæmper ved at bruge edikesyre (gummipakninger ?) så høre jeg gerne om det - jeg har i hverfald samme udfordring som trådstarter. lytter derfor med på denne tråd

Jeg tror både eddike og eddikesyre er udmærkede afkalknings midler til formålet.

Jeg ville nok skylle ud, lukke for tilgangsvandet og så give den eddike. Så bliver det ikke fortyndet. Lad det stå f.eks. natten over.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg bor i KBH og har samme problem med kalk. Min løsning er endt med noget i stil med det Ev Elmand nævner. Jeg slukker for tilløbet, trækker ud så cisternen bliver tømt for vand, og fylder cisternen til randen med lagereddike. Hvis bare man køber et par 5 liters dunke, så skulle der gerne være nok. Så lader man det bare så natten over. Næste dag når man trækker ud, kan man eventuelt lige lade det ligge en times tid i kummen også, så bliver den også afkalket.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis