Male med træbeskyttelse om vinteren

Jeg er ved at lave nogle nye porte til mit værksted. Kan man male dem med træbeskyttelse inde i det uopvarmede værksted her om vinteren? 

Jeg er godt klar over at man siger man ikke skal male med træbeskyttelse før træet er tørt osv. Men er lidt i tvivl om hvad man kan gøre med tørt nyt træ. 


Morten
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du fint gøre så længe træet er tørt, og du står indendørs, du kunne jo evt sætte lidt varme på så tørre det hurtigere. 



Vi prøver igen, i morgen --

Du kan male dem indendørs hvis det er træbeskyttelse på vandbasis , hvis det er på oliebasis så skal det foregå udenfor da det er giftigt.............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Så giftigt er det på oliebasis altså heller ikke. Der er forøvrigt også giftige stoffer i det på vandbasis. 


fase

Det er et værksted, tidligere garage, hvor den ene ende er åben indtil portene kommer i, så der bliver luftet godt ud :-) 


Morten
Mortenjustesen skrev den 19-01-2018 11:00:50

Jeg er ved at lave nogle nye porte til mit værksted. Kan man male dem med træbeskyttelse inde i det uopvarmede værksted her om vinteren? 

Jeg er godt klar over at man siger man ikke skal male med træbeskyttelse før træet er tørt osv. Men er lidt i tvivl om hvad man kan gøre med tørt nyt træ. 

 Du bør være opmærksom på, at træbeskyttelse på vandbasis kan du ikke anvende så lang tid vi ligger med temperature på under +10 og lavere.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det kommer an på luftfugtigheden , ved en luftfugtighed på 80 % og derunder er 5 gr. C fint .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også