Epoxymaling på fliser

Hejsa

Jeg har netop købt et hus, hvor der er nogle ganske forfærdelige fliser fra de glade 90'ere i stue/køkken.

Jeg vil vide, om det kan lade sig gøre at male med epoxymaling oven på disse, således at jeg beholder mønsteret, men slipper for at skulle se på fliserne.

Lidt research giver desværre lidt forskellige svar; en malingforhandler fraråder det og siger jeg skal have flydespartel under. På grund af køkkenelementer etc. vil jeg meget gerne undgå at skulle få mere højde på gulvet.
Andre steder, er der flere guides og forumindlæg, der skriver at det sagtens kan lade sig gøre efter rens og evt. slibning af fliserne. Fliserne har i forvejen en ru overflade. 

Ydermere vil jeg høre, om man skal have en anden overflade i køkkenet, da jeg har læst, at epoxygulve bliver meget glatte, når de er fugtige.

Budgettet er desværre ikke til at få det lavet professionelt, så jeg håber I kan hjælpe mig i den rigtige retning :)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor mange m2 drejer det sig om? Man man jo få billige fliser, så du kan ligge nogle nye.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 14-01-2018 18:25:57

Hvor mange m2 drejer det sig om? Man man jo få billige fliser, så du kan ligge nogle nye.

 Tak for svaret

Jeg vil nu gerne have et epoxygulv, så indtil videre er det det, jeg leder efter hjælp med.

Det er omkring 53 m2

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også