Wavin gulvvarme styring

Hejsa

Håber nogle kan hjælpe mig her, jeg har en komplet wavin styret gulvvarme system, mit gæste Toilet og min stue har svært ved at holde varmen i rummet? Min fremløbs temp står lige pt til 33°, jeg tænker er det en anden mulighed for at indstille hvor mange liter der skal løbe igen mine slanger??

Hejsa Håber nogle kan hjælpe mig her, jeg har en... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Det er de muligheder jeg har på min pumpe

OK nu kan jeg se hvilken model der er tale om. Den har ikke auto adapt.

Du bruger pilen til du har 3 lodrette streger og lader den stå der for en tid.


Elektronikteknikeren

Oki det har jeg gjort nu, det skulle hjælp mig med at den kan holde temperaturen i de to rum som driller nu eller hvad?

Jeg tænker det bliver vel også for dyrt i længden at de to kredse kører hele tiden?

Annonce

Det som koster, er den energi du bruger. At kredse står åbne hele tiden, er bare et udtryk for at der mangler energi. 


Elektronikteknikeren

Jeg tænker den står vel hele tiden og tilføjer lidt varmtvand fra fjernvarmen for at holden fremløbstemp°

Den bedste komfort får du faktisk når kredsene står åben en stor del af tiden. Hvis den enkelte termostat lukker af i længere tid, bliver gulvene jo kolde i en periode. Der er faktisk ikke nogen besparelse i at de enkelte kredser lukker af. Jo naturligvis hvis det er ved at være for varmt, men da du "fryser" i de 2 rum så skal der tilføres noget mere varme, og det koster jo lidt. Men vi skal jo også være tilfredse med vores inde temperatur.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det jeg mener er at når jeg sættet rumtemperaturen på 22,5 i stuen og på lille Toilet så står den stort set hele tiden og kører men kommer ikke højre op end 22,1-22,2° 

Som sagt betaler du for den energi du bruger. Det koster ikke nødvendigvis mere at en kreds står åben. Når vandet ikke er varmere,er det jo ikke meget energi der løber igennem din veksler. Du bruger kun den mængde fjernvarme som din gulvvarme efterspørger. Fordi en enkelt kreds står åben, fosser der ikke fjernvarme igennem dit anlæg. Det bliver jo hele tiden afstemt, ellers ville der jo blive at for varmt i huset. Og afkøling ville blive meget dårlig.

Der sidder en ventil som regulerer dit fjernvarmeflow, så du udnytter energien bedst muligt.

De fleste steder betaler man idag for forskellen mellem fremløbstemperaturen og returløbstemperaturen gange mængde, dvs. den energimængde du trækker ind i huset fra fjernvarmevandet.



Elektronikteknikeren
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis