Wavin gulvvarme styring

Hejsa

Håber nogle kan hjælpe mig her, jeg har en komplet wavin styret gulvvarme system, mit gæste Toilet og min stue har svært ved at holde varmen i rummet? Min fremløbs temp står lige pt til 33°, jeg tænker er det en anden mulighed for at indstille hvor mange liter der skal løbe igen mine slanger??

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Hvilken gulvtype? hvilken pumpe har du? Har du prøvet at skrue op på blandeshunten hvis du har sådanne en?

Hvad er din retur temperatur?


Elektronikteknikeren
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Hvis du kan mærke at retur slangerne er væsentligt koldere, dvs mere end et par grader, skal du øge pumpens flow, dette gøres lokalt på pumpen, det ser ud til den står på trin 2 nu så den kan godt yde mere. Det ser også ud til den står i auto adapt, og her kan fejlen ligge, den skal helst stå på konstant tryk, et ikon med en vandret streg i et koordinatsystem. Tryk på pilen til pumpen går væk fra auto adapt og lander i konstant tryk. Find herefter et effekt trin som passer. Start med trin 3, det ser ud til at du har en del kredse på?

Du må ikke gå højere op i temperatur på dine trægulve, da de kan ødelægges. Man kan gå højere på klinkegulvene, men prøv lige at skrue på pumpen først.

Vi tager en ændring af gangen og evaluerer herpå.


Elektronikteknikeren

Hvis jeg ændre på pumpen fra auto slukker den så stadigvæk når alle rum temp. er opnået??

Ja, styringen tager strømmen fra den.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis