Ny dampspærre ovenfra

Min gamle alukraft damspærre er desværre intet værd og fyldt med huller og revner. I forbindelse med efterisolering af loft ønsker jeg at montere en ny. 

Jeg har ikke mulighed fra at lave det nedefra, så jeg vil lægge dampspærren ovenfra mellem spær og give det folieklæber hele vejen langs kanten og afslutte med en stribe dampspærretape. Er denne fremgangsmåde ok?

Der er en del ledninger fra spots og diverse på loftet. Hvordan får jeg lavet dampspærren tæt ved disse kabler? Jeg har ikke mulighed for at trække ledningerne gennem kraver og lign. men vil der også kunne lade sig gøre bare at lave samlingerne nogenlunde tætte med samlinger af to stykker dampspærre og en masse tape?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du lægger dampspæringen på den kolde side så er du sikker på skimmel og  råd , på den kolde side skal der være en gennemblæseligt spæring som regel noget papiragtigt noget , og på den varme side plastfolie eller lign.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Har du overvejet papiruld som isolering?

Denne form for isolering stiller ikke samme høje krav til tæt dampspærre, som fx mineraluld. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Har tænkt på papiruld, men tror løsningen vil være noget dyrere da jeg så skal have et firma ud og lave det og helst selv vil lave det. En del af den gamle isolering er også trykket og gået lidt i opløsning, så tænker det er nemmest selv at lægge batts/ruller.

Det er rigtigt. Jeg fik i efteråret et tilbud på efterisolering med 200mm papiruld på loftet på vores hus på 210m2. Når energitilskudet var medregnet i regnestykket, ville det koste kr. 20.000,- inkl. Moms. Det var så også med opsætning af vindplader i mellem alle spær. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Ok. Ja min løsning er selvfølgelig noget billigere når man kan finde 95 mm isolering til ca 20 kr/m2. Huset er ca 110 m2, men er selvfølgelig en del arbejdstimer i det specielt ift  etableringen af dampspærre ovenfra.

Jeg lejede en "papirulds-trailer" med papiruld og maskine og efterisolerende loftet med 30m3 papiruld for ialt 7.000 kr. sort.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis