Afmontering og skift af dørgreb

Jeg har nedenstående system og skal have afmonteret og skiftet dørgrebet. Jeg har prøvet at fjerne skruerne der sidder i dørgrebene og derefter forsøgt at fjerne dørgrebene, men de sidder fast. Er der andet jeg skal gøre udover at fjerne skruerne fra dørgrebene?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har løsnet/fjernet den lille unbaco skrue der sidder ind i hvert af grebene skulle det kunne trækkes fra hinanden, med lidt vold. Prøv med en stump træ under som brækstang og samtidig nogle dask med en plasthammer. 

Hvis du kan se at blikket giver sig kan det være at det er det der holder. Så er det da værd at prøve at skrue de 4 skruer af og se om det hjælper.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, dørhåndtag sidder sikkert fast bag på langskiltet - som på dette (dårlige) billede:


Så du skal skrue langskiltet af. Det er muligt du er nødt til at skifte både dørgreb og langskilt.

Tak for svarene. Der sidder en låsering bag  langskiltet. Dørgrebet er løst, og jeg tror det er pga. at låseringen har forskubbet sig lidt væk fra dørgrebet (kan det passe?).. hvordan og hvad kan jeg bruge for at få låseringen tættere på håndtaget? Så det sidder mere stramt?

Nej det tror jeg ikke kan passe. Låseringen sidder i en rille og kan ikke flytte sig (måske en my). Hvis håndtaget sidder løst, så skyldes det andre ting. 

Er selve låsekassen måske gammel og slidt? prøv at afmontere grebet helt og hiv stangen helt ud af låsekassen. Så kan du se det firkantede hul stangen føres ind i. Prøv at mingelere med det firkantede hul og find ud af om der er slør i det. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Her er et billede af dørgrebet med langskilt og låseringen.. synes ikke det virker til at være i en rille? Låsekassen er fra 2011.

Jo låseringen sidder i en rille. Du skal bruge en låseringstang for at få den af.

Men du skal ikke have dørgrebet af. 

Kig på det firkantede hul i låsekassen. Er der slør deri.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis