Nogen der ved, hvordan man fylder vand på varmeanlægget?

Vedhæftede filer:
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

I nederste del til venstre på første billede - er det en hvid slange der er tilsluttet med en ventil i begge ender? Hvis det er tilfældet skal ventilerne i begge ender sikkert blot åbnes lidt, og anlægstrykket vil stige. Luk igen når dit anlægstryk er kommet op på 1,5 - 2 bar. (Aflæses på manometret der sidder lige over over din varmemåler - nederste billede).


Søren O

Velkommen på LDS

Det gør man oftest ved den lille hvide slange der sidder nederst til venstre. Den må have en ventil før hver ende der begge er lukkede. De åbnes begge 2 indtil du har 1,5 - 1,8 bar på trykmåler.

ups det var vi enige om.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det var simpelthen så dejligt. Tusind tak for korrekt vejledning. Så er der fyldt op og varme ovenpå igen efter et par år! 

Bedste hilsner Jacob 

PS skal du ha visum til Rusland, gir jeg det til halv pris! 

Det med visum kunne da tænkes, men ikke medens det r-- hul  sidder på magten. Så det bliver langt ude i fremtiden. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Spørgsmål: jeg har nu tanket op et par gange, men trykket falder hurtigt igen. Det drypper kun svagt fra systemet. Jeg har fyldt på til 1,8, men det falder over timer ti 1,0. Nu har jeg for et par timer siden fyldt på til 2,0, som er markeret med rødt, men den er nu faldet til 1,5?

Nogen ideer? 

Mvh Jacob 

Måske trænger anlægget til at blive udluftet, måske er der en læk et sted. 

Ps. Pumpen bør ikke køre når der lukkes vand på anlægget.


Hvis trykket stiger hurtigt når du fylder på, kan det være din ekspansionsbeholder som er kollapset.


Elektronikteknikeren

Ja, trykket stiger lynhurtigt, når jeg bare åbner hanen en smule. Er det den røde beholder til højre? 15-20 liter? 

Jep. Koster få hundrede kroner for en ny.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis