Hjælp til varmeanlægget - ingen varme

Hejsa! Jeg håber på jeres hjælp herinde - det ville jeg blive enormt glad for! 

Vi har det her varmeanlæg, og slut sidste år da varmen skulle tændes, der fik vi ingen varme.

Min mand mente det var ventilen, den har været skiftet før. Han havde selv meget travlt på arbejde (han er mekaniker) - og vi endte derfor med at bestille en VVS, da han ikke havde tid til det + vi manglede en ny ventil som reservedel, og der var leveringstid på fra Italien. 

Vi bestilte VVS. 

En person kom ud, og min kæreste var hjemme. Han informerede om at han mente det var ventilen - og forklarede hvorfor. Når han manuelt trykker på den tap, som er hvor ventilen ellers sidder, så kom der varme ud i rørerne i anlægget. Han informerede også om, at ventilen er blevet skiftet én gang tidligt. 

Hele anlægget er cirka 7 år gammelt, og er altså derfor ikke af ældre dato. 

Jeg har brug for nogle input fra en/nogle som er godt inde i det (så jeg ikke bliver mere forvirret end højest nødvendigt) - men jeg er på nuværende tidspunkt informeret om følgende: 

Hvis pumpen ikke virker, så er det ikke muligt manuelt at få varme i rørerne i anlægget ved manuelt at trykke på den tap, som sidder under ventilen. Der er ingen cirkulation, hvis pumpen ikke virker, og derfor vil det ingen ændring give, når ventilen påvirkes manuelt. Er det korrekt? 


Jeg har fået at vide, at det ligner, at vi har elstyrede voksventiler, at pumpen ikke styrer ventilerne - men at den sørger for at vandet cirkulerer når ventilen åbnes. Jeg har fået info om, at vores anlæg vist er ECL styret. Er det korrekt?


Jeg har fået info om, at det vist er et anlæg, hvor man styrer ved hjælp af temperaturen i varmesløjfen, også regulerer de enkelte rum med de hvide regulatorer. 

Jeg har fået info om, at netop dét, det passer meget godt med at al varme forsvinde når ventilen er defekt, da det er den der blander varmt vand i varmesløjfen når det bliver for koldt. Normalt holder den temperaturen i varmesløjfen på 35-40 grader, og sætter den op, hvis det bliver koldt udenfor. Er dette korrekt? 


Et vigtigt spørgsmål til sidst: Hvis vi manuelt trykker på det sted, hvor ventilen ellers sidder (den blå der vises et billede af close-up) - og vi får noget varme ud i rørerne på anlægget: Ville det være muligt, hvis pumpen var defekt? 


Jeg håber nogle har lyst til at give deres svar i denne tråd - det vil hjælpe mig utrolig meget. 


Mvh. Jane 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis