volvo s40 årg. 2004

Er der mon èn der kan hjælpe mig med et problem? I går var vi ude at køre en tur i bilen, lige som vi kørte begyndte olie lampen at lyse og den manglede ikke olie . Og dagen efter kunne jeg ikke starte bilen, der er masser af strøm ???

Hilsen Volvo1939


JDM
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det var vel ikke motorlampen der lyste ?

Du skal nok have udlæst fejlkoder for at komme videre.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Jens! Først tak for svaret. Det har taget meget lang tid, for at finde ud af fejlen med olielampen. Men nu er det rettet. Jeg fik bilen til mekanikeren. Han kunne ikke finde fejlen. Så han skiftede tandremmen og diverse hjul  og stillet ventiler og skiftet brændstoffilteret, men ikke noget af det hjalp. Så siger han at olieskiftet ikke har været overholdt. Men det har været holdt 100 procent. Jeg har en meget fin service bog til bilen. Til sidst sagde han, at det er bare at lægge en ombytnings motor i. Så det har taget over en måned. Med venlig hilsen jdm 


JDM

Der er noget der tyder på du er bedst tjent med at skifte mekaniker.

Et godt råd er at du bør bede værkstedet om at udfærdige mindst et skriftligt overslag over hvad der skal laves inden de begynder at røre en skrue. 

En Volvo s40 er så godt sikret i motorelektronikken at det nærmest er umuligt at ødelægge en motor, uden der er noget der brækker i stykker så kværnen begynder at sige underlige lyde.

Men når motorlampen begynder at lyse er der noget galt og man bør holde ind til siden og frekventere bilens instruktionsbog med hvad der skal gøres.

  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nitter har ret! Din mekaniker har snablen langt nede i din tegnebog. Men der er noget underligt. Han må da vide, at du har overholdt service? Har du skiftet værksteds? Eller er du rendt til en baggårdsmekaniker? Det er i hvertfald ikke en forhandler.


 

uldal skrev den 17-02-2018 07:44:36

Nitter har ret! Din mekaniker har snablen langt nede i din tegnebog. Men der er noget underligt. Han må da vide, at du har overholdt service? Har du skiftet værksteds? Eller er du rendt til en baggårdsmekaniker? Det er i hvertfald ikke en forhandler.

 - og især hvis problemet blot er en svigtende trykføler..


 

Med den behandling, skulle det ikke undre hvis ombytningsmotoren er din egen, der er vasket af i petroleum.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis