Ventilator på badeværelse? Hvordan?

Hej alle,

Jeg har tidligere skiftet vores aktive ventilator i badeværelset ud med en passiv i håbet om at luftgennemstrømningen var nok til at bærer fugten ud gennem loftet.

Desværre har jeg erfaret at passiv ikke helt er nok til vores badeværelse. Der samler sig fugt på væggene og tapetet løsner sig.

Jeg skal derfor have en ventilator op igen! Og har købt denne https://www.silvan.dk/duka-el-700-th-q-ventilator-fugt-tidsstyret-152-mm-hvid-120-mm?id=2260-1540846

Men men. Udgangen i loftet er samme rørdiameter som ventilatoren 100mm. Jeg kan derfor ikke montere det. Loftet er sænket og under det sidder der et overgangsstykke.. 

hvordan i alverden får jeg det lavet om? Så jeg kan få sat min nye ventilator på.. den er noget højere end der er plads til


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal vel finde en model som passer? hvor meget for høj er den?

Det er ikke den rigtige løsning, men kan måske bruges. 

Du kan købe et spirorør ø100, jeg mener det passer således at kommer ud over muffen og det samme med din ventilator. Du kan evt tjekke det i dit lokale byggemarked. Husk at fuge samlingerne så det er tæt

Den flange der sidder op mod kanalen er lavet til at man saver trin af til man har den rigtige størrelse. Hvis du saver af til næste trin, bliver hullet muligvis for stort, men det vil så være muligt at lime en muffe i som passer ned over røret fra din blæser.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis