Ny elkædesav.

Hej til Jer.

Tænker at det var på tide at købe en ny kædesav. Den skal være elektrisk. Er der noget I kan anbefale / fraråde?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bosch ........jeg har både en 230V og et li-on 36V batteri kædesav til brug hvor der ingen stikkontakt er .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

jeg bruger min kædesav et par gange om året og er derfor ikke den store 'kædesavs guru'. men jeg har erfaret at en benzin udgave er bøvlet, larmer og osser. så dit valg med en elektrisk kan jeg kun bifalde (når man snakker til alm husbehov). 

jeg vil mene du skal købe så kraftig (effekt) en model som mulig, for at sikre tilstrækkelig træk.

og personligt ville jeg ikke forsøge at finde en 'noname' for at spare 200 kr.

jeg selv købte i foråret en AEG på 2200 watt, hvilket nok er noget nær det kraftigte man kan trække fra en alm stikkontakt uden at poroperne går.

den kostede som jeg husker det 700 kr - ikke nogen herregård.

den syntes jeg selv er super lækker at arbejde med og har lige fældet et pænt stort grantræ med den og savet det op - det tog 3 timer og så var der brænde - den gjorde opgaven helt lige så god som min gamle texas benzin.

hvis det kun er mindre træer/ kortere save opgaver og du evt alligevel har en batteri dreven græsslåmaskine (eller planlægger at få) så tjek om samme batteri evt kan bruges til en batteri dreven kæde sav - de kan fåes fra ca. 1500 kr og op (uden batteri)


God morgen.

Tak for Jeres svar. Kan se at en bosch også kan fåes for ca de 700kr. Jeg har lige nu en temmelig gammel partner som altid har været dårlig (alt for spinkel) i kædestrammeren.

Den sprang kæden i går. Jeg havde så nogle kæder liggende fra dengang jeg havde med benzinmotor, men de passer ikke. Det er åbenbart en spinklere hobbykæde der er på den. Hvilken kæde bruges der på dem I anbefaler?

Ps kan se at der er stor forskel på priserne. Hvor købte I?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg bruger     Pricerunner , der finder man den PT billigste pris....


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

hej .......... har en Jem og Fix model som jeg aldrig bruger ..... er for svag ...

starter altid benzinmodellen , ........   med acrylatbenzin ..........


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Annonce

Hej 

Lige en opdatering. Jeg var ude og se lidt på forskellige elkædesave. jeg blev overrasket over hvor meget de vejede. Så jeg kom frem til at min lille handy og lette partner får lov til at leve til den ikke kan mere. Så må jeg jo kæmpe lidt med kædestrammeren. 

@ g.lykke. det kan sagtens være at motorsaven er langt mere effektiv, men da jeg alligevel ikke har fysik til at være effektiv med en tung motorsav, og da jeg har haft en sådan som blev brugt for lidt og derfor altid var besværlig at starte, så er jeg overhovedet ikke i tvivl om at en elkædesav er det rigtige for mig. Og kraft mæssigt har jeg ikke, indtil nu haft træer i haven som partneren ikke kunne klare. 

Tak for alle kommentarer.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

En alko eki vejer 5,4kg  Jonsered CS 2250 S 5,1kg.Bare som eksempler. Men det der var min pointe var at da jeg løftede på dem de nu havde  i det lokale byggemarked så føltes de meget tungere end som jeg huskede den jeg lige havde brugt.  Det er jo ikke objektivt, men jeg mistede lysten til at købe dem. Jeg har så lige vejet min gamle partner 4,5kg med kæde sværd og påfyldt kædeolie.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Tror også udformning og vægtfordeling på saven er vigtig, jeg har sådan en her på arbejde, synes ikke den er tung, selv om den vejer knap 5 kg.

Ja og så starter den utrolig let...

http://www.stihl.dk/STIHL-et-komple...ro-3.aspx#


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg havde besluttet mig for at købe en Bosch AKE 30 Li. Ingen ledning, og den får gode anmeldelser. Fik så en Partner på benzin foræret i stedet, så jeg har ikke købt den batteridrevne...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis