Pedersen Fræser

Hej jeg her her en Pedersen fræser model VPU1.

Jeg har fået kørt planet helt ned og det kan ikke kører op igen, når man kører planet vandrat og ud fra maskiner er der et lille låg der under kan jeg se spindlen og den kører rundt når jeg drejer på håndtaget, så der forbindelse til spindlen.

Er der nogle der kan sige mig hvor problemet ligger, jeg har overvejet at prøve at løfte i planet med gaffeltrucken og dreje på håndtaget men tør ikke rigtig.

på forhånd tak Niels Berg



Niels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis spindlen køre rundt, ser jeg to muligheder.

1 : møtrikken er slidt op og tager ikke fat i gevindet.

2: møtrikken er gået løs og snurre rundt.

Et forsigtig løft af bordet er en god ide..

Ellers prøv at ringe til ham her, han ved alt der er værd at vide om Pedersen fræsere, og sælger nye reservedele, ikke billigt, men gode råd er gratis.

Matias Lauresen 23 62 63 63
Slotsbakken 19 6300 Gråsten



Vi prøver igen, i morgen --

Jeg håber da ikke du forsøger med en gaffeltruck, uha uha. Du har overhovedet ingen kontrol med hvor kraftigt du løfter bordet, du risikerer at sprænge støbejernet, møtrikken eller spindlen. Tanken gør mig helt syg! Og sådan en fin maskine.

Jeg ville bruge en planke som vægtstang, og kun som sidste udvej, små, prøvende ryk mens en hjælper forsøger at dreje håndtaget. 

Nummer 1 er at tale med en ekspert først, gerne en gammel maskinarbejder der har arbejdet med fræsemaskiner.

Jeg har selv ødelagt maskindele pga. utålmodighed, klodsethed og mangel på omtanke. Nu tror jeg, jeg har lært bedre manerer, men det har kostet. 

Hilsen, fusker


fusker

Hej fusker 

jeg har løst problemet, det var møtrikken i bunden af maskinen der var løs.

Vi løftede fræseren op og så kunne vi komme til møtrikken så jeg er glad.


Niels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis