Tætning af gennemføring af preisoleret fjernevarmerør

Hej GDS´er

Jeg har et ret irriterende problem med vand i min lille køkkenkælder. det er hus fra 1936, hvor der er sat centralvarmeanlæg op i 1999. man har så ført fjervarmerør fra fyrrum og over i køkkenkælderen. Når det regner kraftigt så stiger grundvandet så meget , at det drypper meget lidt ind i min kælder, lige under en af de preisoleret rør. er der nogen måde at tætne det fornuftigt på? evt banke væk rundt om røret og tætne ? jeg har fået nyt vandstik gravet ind, og i den forbindelse har de tætnet omkring er lille preisoleret rør, og det holder tæt :) ligner noget mørtel af en slags. på forhånd tak :)

Mvh. Clement Jensen


Selvgjort .. velgjort :D
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå at grave op udvendig, og så få gjort ordentlig rent omkring røret. Så ville jeg banke puds af i 3-4 cm. bredde og i nogle cm. dybde. Er der lidt mellemrum mellem rør og mur derinde, så kan du efter rengøring lægge en god fuge. Når fugen er hærdet lidt op, kan du pudse op med sand / cementblanding. Når cementen er tørret nogenlunde op i løbet af nogle dage, så behandles din ydermur med "asfalt" beregnet til formålet.


Søren O

Tak for svar det var der svar jeg lidt frygtede .. hehe. Der er nemlig blevet lagt nye belægning i gårderen. Inden lortet blev utæt. Tror du det er muligt jeg fjerne det keg kan indefra ? Så dybt jeg kan nå? Evt med el mejsel ? Også tætner indefra ? Noget speciel Mørtel ?


Selvgjort .. velgjort :D

Jeg har været lidt i samme situation med et vandrør, hvor jeg heller ikke ville grave op. 

Jeg hakkede gammelt puds af i 5cm dybde rundt om røret. Rensede det godt for støv og stoppede det til med vandtæt lynbeton, som jeg stampede med en lille pind. Det har holdt fint i et par år nu. 

Jeg brugte dette produkt: https://www.billigvvs.dk/Varmesyste...48538.html


Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis