Hylde båret af lister

Hej LDS'ere


Jeg har et indhak i min entré på ca. 150 cm. Her kunne jeg godt tænke mig en hylde fra den ene væg til den anden.


Jeg er ikke så interesseret i store tunge hyldebærere, så jeg tænkte om det måske var godt nok at sætte 3 fejelister op (i længde og bredderetningen), og montere hylden derpå.


Selve hylden tænker jeg skal være 30-40 cm. dyb.


Ville det kunne bære inde på midten af hylden?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hyldebredde 150 cm. Hvis du har tænkt på standard hylder, så er det et meget stort spænd. Der skal ikke meget belastning til før du får tydelig nedbøjning. En støtte midt på langsiden vil hjælpe rigtig meget.

Fejelister til ophæng vil jeg mene er for små til opgaven.


Søren O

Du kan jo prøve at lægge din hylde op mellem to stole, hvor den kun hviler på det der svarrer til din liste, og så prøve at stille ting på hylden midt på.
Du vil så opdage hvor lidt der kan stå inden den begynder at bue. Det næste du skal være opmærksom på, er at hyldens vægt i sig selv (plus jorden tiltrækningskraft) trækker hylden "sydpå" også selvom du kun har japansk papir origami på hylden    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har heller ikke meget tiltro til din ide.

Har du overvejet hylder med skjult beslag, altså hylder der er lidt tykkere, men hvor ophænget skrues fast på væggen, og hylden derefter skubbes ind over, så beslaget er skjult inde i/bag hylden?

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/p.../40103633/

Prøv at se denne, det er samme koncept. Dog har jeg tænkt mig at sætte en liste på den lange led, hvor GDS kun har i siderne.


Kan man evt. forstærke med en sargkant på hylden?

Du ku' måske lave en lidt kraftigere liste med en not i hyldens tykkelse og skrue listen i (bunden af noten) så får du helt sikkert en meget bedre løsning, afhængig af tykkelse/bredden af dine lister selvsagt.

Afhængigt af hvor meget du belaster.

Om du eller kan leve med en sådan løsning?


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce

Når nu der er en understøtning på hele bagkant også og hylden kun er 30-40 cm dyb, så tror jeg faktisk godt det kan holde. Men en sarg limet på forkant vil da styrke det meget. 

Det kommer jo også an på om der skal stå lidt pynt og en kasket, eller det er hele vinlageret der skal ligge der. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En hylde er jo ikke bare en hylde. Spørger nævner ikke hvad han har tænkt at lave den af. Jeg vil mene at en lavet af 22mm stavlimet fyr som kan købs i byggemarked sagtens vil kunne holde. men en liste lidt bredere end en fejeliste min 2cm vil nok være godt. og helt klart som evelmand skriver hvad er der tænkt at der skal ligge på den.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis