nogen der har erfaring med DUKA ONE ventilation?

Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen erfaring med Duka One?

Efter vi har renoveret soveværelse med dampspærre og ekstra isolering, virker vores fugtprocent er for høj nu og der er meget kondens på indvendig side af vinduet og altandøren. selv efter udluftning hele dagen, hjælper det ikke det store.

Derfor tænkte jeg på at få installeret sådan en DUKA One som kan skifte luften i rummet, men vil høre om nogen har andre bedre råd?

Vi har fjernvarme i huset og vi har en Samsung varmepumpe i soveværelset som vi bruger som aircondition, men ved ikke om den kunne bruges fremfor DUKA?

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Din varmepumpe har muligvis også en affugtningsfunktion. Den giver dog ikke frisk luft, men kan sænke luftfugtigheden. Prøv at lægge et billede op af din fjernbetjening.

det er godt nok en Panasonic vi har TVét er Samsung

Jeg synes at kunne ane en mode der hedder "Dry" indikeret til venstre for display'et. Prøv at bruge den om morgenen og følg fugtniveauet over nogle timer. Hvis du har mulighed for det kan du prøve at sætte en spand under kondensafløbet (hvor det så end er ført hen) for at se hvor meget vand der trækkes ud af luften.

Jeg har monteret en duka one pro 50 i vores soveværelse. Jeg er rigtig glad for den. Den kører altid og det giver et dejligt indeklima. Man kan virkelig fornemme at det er frisk luft man befinder sig i. Det har også hjulpet meget med luftfugtigheden. Før vi fik duka skulle jeg flere gange tører fugt af vinduerne med køkkenrulle om morgene. Det er ikke et problem længere 

Kan du uddybe hvad det er for en konstruktion du har lavet med dampspærre?


Elektronikteknikeren

En ny renovering med isolering og dampspærre. Dog ikke isolering efter nye krav men 295 mm ialt.

Vi fik monteret en Duka Pro 50 i sidste uge og kan mærke en meget friskere luft og godt nok er der lidt dug på indersiden af vindue og altandør nu, og det kan vel næsten ikke undgås med mørklægningsgardiner. Men efter kort tid er det væk igen, så et eller andet må den gøre godt. Samtidig med vi får luftet ud ordentligt nu, så falder temperaturen ikke i soveværelset

Nogen der erfaringer med hensyn til Radon og deres Duka one 50? 


Soren
Fynsoren skrev den 12-03-2018 19:28:36

Nogen der erfaringer med hensyn til Radon og deres Duka one 50? 

 Ifølge deres hjemmeside så kan den reducere med 90%.



Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis