Denne dobbelte FUGA-stikkontakt er da genial

Er denne dobbelt stikkontakt en nyere model fra LK?
Synes ikke jeg har set den før ... 

Ifbm. en kommende renovering (af stuerne i et ældre hus) er det da oplagt at vælge denne dobbelte, istedet for en enkelt "rund", eller hvad ...?

Er der nogle ulemper ved den (bortset fra prisen) jeg bør være opmærksom på?

Der er tale om et gammelt hus, med generelt ældre installation.

Mvh  en total-el-newbie



mvh  Jan

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror ikke der er andre ulemper end prisen, som du selv er inde på  men en opmærksomhed på, at der ikke må skiftes stikkontakt til en med jord, hvis der ikke er beskyttelsesleder ført frem... 

steelman skrev den 29-12-2017 15:22:37

Tror ikke der er andre ulemper end prisen, som du selv er inde på  men en opmærksomhed på, at der ikke må skiftes stikkontakt til en med jord, hvis der ikke er beskyttelsesleder ført frem... 

 ikke udover at den er total grim? :-)

jeg kendte den godt. Den er total grim. Normalt vil en gæst ikke kommentere ens stikkontakter, men den der indbyder da til et par kommentarer på vej ud af døren...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Christian, point taken 👍😁


mvh  Jan

Udover jeg også synes den ikke er køn at se på, så kan man jo kun bruge et specielt stik i øverste udtag..

Men er det bag møbler eller lignende, er det vel ok..


Vi prøver igen, i morgen --

Er du Starwars-fan er den nok flot :-)
 - jeg synes faktisk den er ok, lige ved at kigge på billedet.. den minder om to søde rumvæsner ;*-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

og den her er dobbelt så grim

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

den er såmænd ganske lovlig da det bætte stik kun er til dobbelt isoleret matriel der maks bruger 2,5A. så længe der bare er HPFI foran. 



æ trikker skrev den 29-12-2017 19:35:14

"det bætte stik kun er til dobbelt isoleret matriel der maks bruger 2,5A"

Nu spørg jeg nok dumt, men hvilket elektronisk apparat kan man komme til at sætte i (det lille stik), som ikke imødekommer ovenstående?


mvh  Jan

Altså et hjemmefusket stik ... Men hvilke fabrikerede el-apparater kan være problematiske?


mvh  Jan

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis