Tagrenserkit til højtryksrenser

Hej,
Vi har et 6 meter højt hus, som trænger til noget algebehandling. Havde egentlig tænkt på at betale mig fra det, da jeg tænkte at det var for bøvlet at ligge ud med min rygsprøjte m. algefjerner og så på min rygningsstige..... Men så så dette her sæt, som jeg jo må kunne sætte til min højtryksrenser og så bare algefjerner i beholderen....? Den har godt nok "kun" ca. 4 meters rækkevidde, men jeg vil da ikke skulle flytte stigen ret mange gange så ?
Så mit spørgsmå er ....... er det noget der virker? og er lige så godt/effektivt....eller næsten?
Og hvad er holdbarheden på sådan noget ? Min fars bil-kit til hans højtryksrenser gik nemlig i stykker efter nogle års brug...så derfor også dette tillægsspørgsmål.
På forhånd tusind tak..
Michael L.
https://www.jemogfix.dk/nilfisk-tagrenser-til-brug-med-hoejtryksrenser/3154/9030396/

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det virker fint, og du kan glemme alt om tagstige m.v. 

Er det rimeligt stille vejr så kan du sagtens, som i helt uden problemer, stå på jorden og lægge skummet ud over tagfladen også i større højder end 6 m. 

Er der meget højt op til tagrenden pga høj kælder eller lignende, så kan det være en fordel med en trappestige med en 4-5 trin for at får en lidt bedre vinkel på lansen i forhold til tagflade. Men den skyder rimeligt langt uden problemer.

Tilføjelse : Har haft min i ca 11 år og bruger den ca 1 gang om året + lidt ved venner og familie. Den eneste man skal passe på med, er IKKE at overspænde de omløbere, der strammer når man skyder lansen ud.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Super 😊😎

Har du et alge inddel du vil anbefale... Overvejer Jem og Fix "det bedste", men ville lige høre Om der var nogen der har erfaringer med et bedre produkt. Det er til genstridigt og kraftigt algevækst og mos på rødt teglstenstag. 

Mvh. 

Michael

Algemiddel skulle der have stået

Jeg har altid brugt det middel, som er beregnet til tagrenserkittet, - det virker efter min mening udemærket, men der går noget tid inden mossen forsvinder, da det skal slides af af vind og vejr, efter midlet har fået det til at dø.

Fordelen er blandt andet at det skummer, så kan man bedre se hvor man rammer.

Jeg køber det altid ved enten Harald Nyborg eller Jem&Fix, til omkring 70 - 90 kr for 5 liter, - i andre byggemarkeder har jeg set priser op til 215,- for præcis det samme. 

5 liter rækker vel til tagfladen på et parcelhus på ca 120m2, hvis doseringen er indstillet rigtigt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Super... Tusind tak😊  og det er altid i tørvejr... Med et par efterfølgende tørvejrsdage på vejrudsigten, at du kommer det på... Ikke? 

En gammel tråd, men jeg står over for det samme, jeg har købt nilfisk tagrense kittet for mange år siden men aldrig kommet igang, 
Det der nilfisk tagrens er vist noget kraftigt noget. Gad vide hvordan mit malede eternittag reagere på det? jeg ville egentlig helst give det en ordenlig gang algefjerne, gerne en lidt miljøvenlig en af slagsen. Men hvad er det de proffesionelle bruger, er det algefjerne, eller noget i samme stil som det der tagrens fra nilfisk?
Ja det de professionelle bruger af algemiddel ligner meget, det er bare meget mere koncentreret..
Jeg har haft en Nilfisk roofcleaner, men synes ikke om den, så den er solgt igen, synes den var svær at dossere, og det meste løb ret hurtig ned i tagrenden og videre ud i naturen..
Har ikke givet algemiddel i år, men til næste år overvejet at give det en tur med havesprøjten, så får taget ikke mere end det bliver hvor det skal, og dræber algerne, men ja resten bliver jo skyllet af næste gang det regner, og ender i naturen.

Mit tag er ståltag så har faktisk også tænkt på at bruge en patio cleaner, lavede et lille forsøg sidste år, den kan fint rense for alger. Havde et stillads oppe ved den en gavl for at udskifte udhænget, og gav i den forbindelse taget en tur med patio cleaneren det jeg lige kunne nå, med fremragende resultat.
Så kunne jeg bygge lidt om på patio cleaneren, så den kunne betjenes med en lang stang, kan det måske lade sig gøre, det vil jo være helt perfekt at kunne undgå at bruge kemikalier, og skåne naturen.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også