Erfaringer med Roth gulvvarme i kælder

Kære alle,

Jeg har en kælder, jeg skal have opvarmet. Der er nye vinduer/døre og omfangsdræn/udvendig isolering. 

Egentlig havde jeg tænkt mig radiatorer i alle rum, men min VVS'er har foreslået gulvvarme i en del af kælderen (den vil på sigt vil bruge på beboelse). Dog ikke det helt store projekt hvor vi graver ud og isolerer under. Så mange penge vil jeg ikke bruge på det. I stedet foreslår han et produkt fra Roth. Gulvvarmen etableres ovenpå det eksisterende betongulv. Det tager kun omkring 2-3 cm. af højden i rummet. Det er inklusiv en isoleringsplade på 14 mm.

Jeg er en smule skeptisk, da den tynde isolering naturligvis vil give et varmetab nedad. VVS'eren siger dog, at varmetabet er relativt lille - han giver indtryk af, at det maksimum vil være en 100 kr. om måneden (for ca. 27 kvm). Jeg skal lige sige, at han er en mand, jeg har tillid til, så det er ikke en eller anden tilfældig type. 

Men alligevel: Er der nogen, der har erfaringer med dette produkt fra Roth? Både generelt, men selvfølgelig også meget gerne specifikt i kælder.

På forhånd tak!

Bh Thomas  


Thomas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

fandt du noget svar på dit spørgsmål?

jeg har selv overvejet samme løsning


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis