Startproblemer - havetraktor

Hej

Jeg har en yardman havetraktor, som først vil starte, når jeg har drejet på nøglen 15-20 gange, selv om chokeren er trykket ud. Nogle gange trykket jeg den ind, men det hjælper heller ikke. Jeg har skiftet tændrøret samt renset luft- og benzinfilter. Jeg har også testet tændrøret med en måler, som lyste, og dermed burde tændrøret virke. Batteriet er også blevet helt opladt uden det hjalp.

Jeg ved ikke, om det har nogen betydning, men jeg har været nødt til at skifte sikringen 2 gange indenfor de sidste 3 år.

Hvad er det næste jeg skal prøve for at få den til at starte hurtigere?

Vh Klaus

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tja, kan du ikke prøve og starte 10 gange for derefter at tage tændrøret ud for og se om det er vådt eller tørt ?

Ellers generelt: Er tændrøret vådt, står du med en tænding/ledning eller kontaktfejl. 

Er røret tørt er der en fejl i benzintilslutningen eller karburatoren. Der er der så ikke andet for og begynde og fejlfinde samt adskille og rense fra en ende.

Sidder der en ledning på bunden af svømmerhuset på karburatoren ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det kan ogs[ v;re din benzin i tanken der er tæt på at være "for gammel", og dermed har smidt en andel af oktan tallet, hvorfor det kan være svært for din havetraktor at antænde benzinen.

Forsøg at skifte så meget som muligt af brændstoffet på din traktor, og se om det afhjælper udfordringen.


 

Kører starteren rundt når du prøver at starte den? 


Morten

Hej alle

Jeg har nu drejet nøglen 10 gange med chokeren ude. Der lugter af benzin, men tændrøret er ikke vådt. 

Benzinen er ikke mere en ca. 3 måneder gammel. 

Starteren kører rundt.

Jeg ved ikke, om der er ledning på bunden af svømmehuset (og ved heller ikke, hvor det er), men jeg vil gerne kigge efter.

Skal jeg nu følge brændstoffet og se, om der er problemer undervejs? Jeg har ikke prøvet at skille en karburator ad før, men jeg vil gerne prøve, hvis det kan være en mulighed, og der findes nok en video på nettet om det.

Andre forslag er meget velkomne.

Vh Klaus

klausan skrev den 29-12-2017 09:06:27

Hej alle

Jeg har nu drejet nøglen 10 gange med chokeren ude. Der lugter af benzin, men tændrøret er ikke vådt. 

Benzinen er ikke mere en ca. 3 måneder gammel. 

Starteren kører rundt.

Jeg ved ikke, om der er ledning på bunden af svømmehuset (og ved heller ikke, hvor det er), men jeg vil gerne kigge efter.

Skal jeg nu følge brændstoffet og se, om der er problemer undervejs? Jeg har ikke prøvet at skille en karburator ad før, men jeg vil gerne prøve, hvis det kan være en mulighed, og der findes nok en video på nettet om det.

Andre forslag er meget velkomne.

Vh Klaus

 Det er sgi ikke godt du ingen aning har om hvor svømmerhuset sidder på en motor hvis du vil LDS fejlfinde på en motor. Svømmerhuset er det nederste på karburatoren, så nu ved du det.   

Men det skulle ikke undre mig at svømmerhuset på karburatoren er fyldt godt op med alskens mow og en tår vand oven i. Prøv forsigtigt og skil karburatoren af og blæs den forsigtigt gennem med lidt trykluft. Husk lige på det er finmekanik, der ikke tåler at blive skilt af med rørtænger eller andet ukurant værktøj samt dyserne på ingen måde tåler og blive stukket op med metalgenstande.  

Godt nytår.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Hej Leif

Også godt nytår til dig.

Svømmehus og karburator er fundet , og jeg har taget karburatoren af for at kunne rense den. Jeg køber noget karburatorrens og forsøger at få den renset og ikke mindst samlet.

Jeg vender tilbage.

Klaus

Ellers prøv at skrue tændrøret ud, sæt det i hætten, og turn motoren. - så kan du hurtigt se om der er gnist.

Ellers prøv med en 'snaps'. altså hæld en lille smule benzin direkte ned hvor tændrøret normalt sidder. Og derefter skru det hurtigt i, og prøv om den starter.


Hej

Jeg tror måske, jeg har fundet problemet. Under svømmehuset sidder en dims. På engelsk hedder det en "solenoid" (jeg ved ikke hvad navnet er på dansk). Den sidder fast. Skal jeg ikke kunne bevæge den op og ned ved at hive i den, eller skal der strøm til for, at den kan bevæge sig?

Klaus

klausan skrev den 02-01-2018 13:06:04

Hej

Jeg tror måske, jeg har fundet problemet. Under svømmehuset sidder en dims. På engelsk hedder det en "solenoid" (jeg ved ikke hvad navnet er på dansk). Den sidder fast. Skal jeg ikke kunne bevæge den op og ned ved at hive i den, eller skal der strøm til for, at den kan bevæge sig?

Klaus

 Jo Klaus, den skal kunne bevæge sig ved den "trækker sig sammen" når  du sætter tænding på motoren. Det er muligt den er til at redde med DW40 og efterfølgende olie. De har det med og sætte sig fast, men ikke mere end at motorrystelserne kan få dem til at åbne. Det var derfor jeg spurgte til ledningen.   

PS. Solenoid'en forhindre der kan løbe benzin gennem strålespidsen og ned i motorens bundkar, hvis svømmerventilen er utæt og chaufføren har glemt at lukke benzinhanen ved parkering.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Leif

Tak for forklaringen.

Spidsen har siddet fast oppe, og dermed må det have forhindret benzinen i at komme til karburatoren. Jeg har givet spidsen af solenoid'en spray og efterfølgende motioneret den. Det har indtil videre ikke hjulpet. Den går meget dårligt frem og tilbage. Jeg har kigget på en ny, og den er ikke billig, cirka 1.000 kr   .

Vh Klaus

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis